Gayle Formanová - Iba jeden deň (Recenzia)

11. května 2014 v 16:23 | Sima |  Knižné recenzie
Názov knihy: Iba jedeň deň
Autor: Gayle Formanová

Anotacia:
Keď čerstva maturantka Allyson ,dievča z dobrej americkej rodiny, stretne počas výletu do Európy na netradičnom pouličnom predstavení Shakespearovej hry Večer trojkráľový holandského herca Wilema, poriadne to medzi nimi zaiskri. A keď osud ich na druhy deň privedie znova k sebe ,Allyson urobí nečakanú a bláznivú vec, zmení svoje cestovne planý a vyberie sa z Willemom do Paríža .Po jedinom spoločnom dni a spoločnej noci sa Allyson zobudí a zdesená zisti že Willem je preč aj z jej hodinkami .Smutná a sklamaná z lásky odchádza naspäť domov a ako poslušná dcéra odchádza na prianie rodičov na vysokú školu. Počas prázdnin sa však rozhodne nájsť Wilema a nájsť odpovede na nezodpovedane otázky a preto sa rozhodne odisť do krajiny kde to všetko začal -Do Paríža. Unika pred životom plným obmedzení, aby našla skutočnú vášeň možno dokonca aj pravú lásku . Veď tak nejako to písal aj sám Shakespeare, nie?

Kniha iba jeden deň je zaujímavá a krásna kniha, ma krásne myšlienky a neobyčajný príbeh a neustále sa to točí okolo môjho obľúbeného spisovateľa takže to bolo ďalšie plus. Do knihy Iba jeden deň som sa púšťala trochu s obavami, pretože už raz som čítala knihu s nálepkou svetový bestseller a nedopadlo to dobre. Znova som takémuto typu kníh dala šancu až teraz, veď knihu nemôžeme posudzovať podľa jednej no nie? Kniha ma v sebe krásne myšlienky ako som spomínala ,neustále sa tam niečo deje a nenudila som sa, počas tejto knihy som neustále cestovala a pozitívum tejto knihy je i to že je to príbeh ktorých nie je veľa ,príbeh, ktorý nevychádzajú každý deň, preto si myslím že má v sebe čaro. Jedine negatívum tejto knihy by som videla len v tom že som sa sem tam strácala v deji, sem tam som nevedela, kto čo hovorí ale i tak tato kniha bola veľmi príjemná a teším sa na pokračovanie