John Green-Na vine sú hviezdy(Recenzia)

21. června 2014 v 12:52 | Sima |  Knižné recenzie

Názov knihy:Na vine su hviezdy
Autor:John Green

Odkedy Hazel v trinástich rokoch diagnostikovali rakovinu štítnej žľazy v štvrtom štádiu, pripravovala sa na vlastnú smrť. Potom sa stal medicínsky zázrak a metastázy v pľúcach sa jej zmenšili. Odvtedy nechodí do školy, nemá priateľov a nevie, ako vyzerá normálny život ,lebo je hadičkami pripútaná ku kyslíkovej fľaši a užíva silne lieky, aby sa nádory nerozširovali ďalej .Na nenávidenom stretnutí podpornej skupiny pre pacientov s rakovinou však spozná Augusta Watersa, ktorý ma štýl ,rakovinu na ústupe a oči len pre ňu. S ním začne objavovať dosiaľ nepoznaný svet lásky na pomedzi života a smrti.

Na vine sú hviezdy je dokonala kniha .John Green napísal knihu kde hlavná téma je veľmi citlivá a to rakovina. Príbeh o dvoch mladých ľuďoch ktorý sa nevzdávajú ,nemajú to vôbec v plané a ukazujú nám že aj keď za Hazel dýcha kyslíková fľaša ,tak sa nevzdáva a to iste aj Augustus alebo Gus ktorému zobrala rakovina nohu ale on ide ďalej, z úsmevom na perách a zo šarmom a vtipom a pravé to okúzli Hazel (a to okúzlilo aj mňa ,len tak mimochodom J) .Práve vtedy začína neobyčajne krásny, citlivý príbeh .Po par stranách som sa smiala a plakala zároveň. Z každého slova bolo cítiť bojovnosť a odhodlanosť ,každé druhé slovo bolo vtip a tie nádherné myšlienky to všetko vytváralo nádhernú a veľmi kvalitne napísanú knihu. Môžem s čistím svedomím povedať že toto je prvá a mam pocit jediná kniha ktorá ma citovo vyžmýkala ale mne to bolo a bude jedno. Na vine su hviezdy môžem opísať len troma slovami :Krásna, smutná, a poučná. Kniha vám dá naozaj veľa, a veľa veci si uvedomíte preto by ste si ju mali prečítať .Osobne ju môžem len odporučiť. John Green napísal príbeh ktorý vás rozosmeje, rozplače. Na konci vám pridávam par citátov ktoré sa mne osobne najviac páčili:
"Na dobrého priateľa ťažko natrafiť a ešte ťažšie zabudnúť."
"Dal si mi večnosť v mojich zrátaných dňoch a za to ti ďakujem."
"Bez bolesti by sme nevedeli čo je radosť."