Mirka Novysedláková-Prísne tajný denník Miry Danesovej (Recenzia)

29. června 2014 v 20:00 | Sima |  Knižné recenzie

Názov knihy:Prísne tajný denník Miry Danesovej
Autor:Mirka Novysedláková

Mladé a trochu splašené dievča Miriam Danesová si začne písať denník, ktorý dostane od svojej dokonalej staršej sestry Pamely. Tá dokáže behať v dvanásťcentimetrových podpätkoch, pomotať hlabu polovici chalanov v škole a, samozrejme, nikdy pri tom nespadne. Naopak Mira je v porovnaní so svojou sestrou najväčšou ,,lúzerkou", aká kedy kráčala po pôde strednej školy v Oak Falls. Nielenže sa oblieka ako starý rocker (a rovnako dobre aj spieva a hrá na gitare v garážovej kapele spolu s partiou najbližších priateľov),nosí dioptrické okuliare s hrubým rámom a zubný strojček- ale je aj magnetom na trapasy každého druhu .Aby toho nebolo málo, je ústrednou nepriateľkou najobľúbenejšej -a podľa neoficiálneho prieskumu školy aj najkrajšej- roztlieskavačky Ashley Monreyovej. Ako sa Mira zachová, keď zistí, že na fešného chalana, s ktorým sa dala do reči v školskom autobuse, už rozhodila siete ,,mrcha "Ashley a poškuľuje po ňom aj jej vlastná najlepšia kamoška Liz? Našťastie má svoj denník, v ktorom si nemusí klásť servítku pred ústa, a aj vďaka nemu objaví najväčšie tajomstvo sama o sebe.

Prísne tajný denník Miry Danesovej som si kúpila, lebo anotácia znela skvelo a ta obálka tiež bola veľmi pekná. Bohužiaľ, asi som už príliš stará na takéto knihy, ale mňa kniha sklamala . Keď som hneď začala s negatívami, tak budem aj pokračovať .Prvé negatívum pre mňa bolo, že sa na každej strane Mira ponosuje na svoje nedostatky , už mi to začalo strašne liezť na nervy. Na každej strane nebolo nič iné len že má príšerný strojček, je nízka...Keď som toto ako tak predýchala, Mira s tým ako tak prestala a ja som sa prečítala tých prvých 30 strán jej nedostatkov, ktoré by na sebe zmenila , kniha mi ponúkla príbeh, ktorých je na svete milión... a to doslovne .Mira sa najprv zamiluje (samozrejme ako inak) do najkrajšieho ,najdokonalejšieho chalana na svete, ktorý ju samozrejme nechce, potom po dlhom čase si uvedomí, že je to pako a chce svojho kamaráta, do toho spisovateľka zamotala veľa náhod, ktoré boli príliš okate, ktoré mi prišli ako zbytočne naťahované a ja som sa začala nudiť .Kniha ma 363 strán, ale stačilo by jej aj takých 300 alebo 200, posledné strany mi totiž prišli už ako navyše. Ale aby som nebola zase až tak hnusne negatívna, Prísne tajný denník Miry Danesovej sa čítalo ľahko a rýchlo, ale je to skôr vhodne pre mladšie baby ako som ja (mám 21 ale možno to aj baby v mojom veku bude baviť, kto vie) mňa táto kniha trochu sklamala, ale zase asi je to tým, že som proste fakt stará na takéto knihy. :)