Miroslava Varáčková-Láska z ulice (Recenzia)

23. června 2014 v 22:16 | Sima |  Knižné recenzie

Názov knihy:Láska z ulice
Autor:Miroslava Varáčková

Tamara je stredoškoláčka, ktorá má podstatne iné starosti ako jej rovesníčky. Šesťročná sestra Sofia zomiera na rakovinu, mama pendluje medzi nemocnicou a bytom, otec rodinnú situáciu nezvláda a utieka sa k alkoholu. Spolužiak a najlepší kamarát Robo je vždy poruke, no vyriešiť problémy, ktoré sa na Tamaru valia, nie je v jeho moci. Jedného dňa sa Tamara pred školou zrazí s neznámym mladíkom na kolieskových korčuliach. Teda on zrazí ju. Je vysoký, na hlave šiltovka, na chrbte ruksak a vyzerá...dobre. Keď sa stratí v bráne školy, Tamara rozmýšľa, že bude asi nový, lebo inak by ho rozhodne neprehliadla. Rozuzlenie príde na hodine telocviku, keď vojde do telocvične v teplákovej súprave a s píšťalkou na krku. Ukáže sa, že je zastupujúcim učiteľom .Nezačnú najlepšie, konflikt z rána sa na hodine ešte viac vyhrotí. No Noro Tamare neschádza z mysle a do ich životov sa napriek všetkému, vkradne láska. Lenže nič nie je také jednoduché, ako sa na prvý pohľad zdá.

Novy príbeh z pera slovenskej autorky Mirky Varáčkovej nesie názov Láska z ulice. Okamžite ako som videla obálku a následné som si prečítala anotáciu, som sa nevedela dočkať knihy. V príbehu o Tamare a jej neľahkom osude sa opäť stretávame s dvoma veľmi citlivými témami súčasnosti a to rakovina a alkohol. Tamarina mala sestrička zomiera na rakovinu, jej otec to nezvláda tak uteká k alkoholu.Tamara nájde útechu vo svojom dobrom priateľovi Robo ktorý pri nej vždy stoji nech sa deje čokoľvek. Lenže raz jedno ráno jej do života príde aj niečo iné ako je len smútok a neustály strach o sestru a to láska. Na dvore svojej školy stretáva neznámeho chalan ktorý ju skoro zrazí a ona ho nevie dostať z hlavy. Rozuzlenie príde na hodine telesnej, keď zisti že je to jej novy telocvikár a tu sa začína krásny a zakázaný príbeh lásky o Tamare a Norovi. Všetka radosť a šťastie musí isť však bokom jej strach o sestričku je väčší a vždy keď príde domov a vidí opitého otca jej šťastie a radosť je nenávratne preč. Hrdinky Mirkiných kníh to nikdy nemalí ľahké a pravé preto sa mi Mirkina tvorba páči. Nie sú to žiadne dievčaťa ktoré mali všetko, najprv musia prejsť dlhu cestu aby boli šťastné, musia si vytrpieť veľa bolesti aby sa konečne mohli uvoľnené usmiať a inak to nebolo ani vtomto príbehu. Rieši sú tu veľa citlivých tém a ďalšiu citlivú tému ponúka samotný Noro. Akú? prečítajte si. Ďalším plusom tejto knihy je ako je krásne opísané priateľstvo. Zo začiatku som chcela aby Tamara skončila z Robom ale nakoniec som spokojná že to skončilo tak ako to skončilo. Kniha je mala útla ma 302 strán ale ja som ju mala prečítanú za dva dni lebo príbeh ma nepustil. Pomalé gradovanie deja mi maximálne vyhovovalo lebo som veľmi dobre vedela že na ďalších stránkach budem mať otvorene ústa a nebudem schopná ničoho len ďalej prevracať stránky až kým neprídem k tomu prečo sa to udialo. Láska z ulice ma veľmi bavila a ja jej nemám čo vytknúť bolo tam všetko čo ma mať skvela kniha a ja vám ju môžem odporúčať .

1 člověk ohodnotil tento článek.