Nicholas Sparks-Najdlhšia cesta (Recenzia)

27. července 2014 v 22:17 | Sima

Autor:Nicholas Sparks
Názov knihy:Najdlhšia cesta

91 ročný Ira Levinson , ťažko chorý a osamelý, uviazne po dopravnej nehode bez pomoci na odľahlom cestnom násype. S početnými zraneniami sa usiluje ostať pri vedomi a v tomto stave sa mu na vedľajšom sedadle odrazu pred očami zhmotni nejasný obraz ženy. Je to jeho milovaná manželka Ruth, ktorá zomrela pred deviatimi rokmi. Ruth mu rozpráva príbehy, ktoré su spomienkami na to, čo spolu prežili- ako sa zoznámili, na vzácne obrazy, ktoré dlhé roky zbierali, na temné obdobie druhej svetovej vojny. Nalieha na Iru , aby sa nevzdal a ostal pri vedomí. Ira vie, že Ruth nemôže byť v aute, ale upína sa na jej slova a vlastné spomienky, znovu prežíva zármutok aj každodenné radosti manželstva. O niekoľko kilometrov ďalej sa na miestnom býčom rodeu mení život študentky posledného ročníka univerzity Wake Forest. Sophia Danková sa po nedávnom rozchode zoznámi s mladým kovbojom Lukom. Je úplné iný ako nafúkaní študenti v internáte. Sophia vstupuje s Lukom do sveta, kde každý deň ide o veľa- o prežitie a úspech, o krach a zárobok, dokonca aj o život alebo smrť. Keď sa mladí ľudia do seba zamilujú, Sophia zrazu zisťuje, že si svoju budúcnosť predstavuje celkom inak. Luke má silu zmeniť jej planý.. ak tú budúcnosť nezničí to, čo pred Sophiou tají. Ira a Rth, Sophia a Luke. Dve dvojice, ktoré majú len málo spoločné a ktoré delia od seba roky a skúsenosti. A predsa sa ich životy dojemne pretnú, aby nám pripomenuli, že aj tie najťažšie rozhodnutia nás môžu priviesť na neobyčajne cesty a povedú nás až do najhlbších zákutí nášho srdca.

Novy príbeh od Nicholasa Sparksa z názvom Najdlhšia cesta rozprava príbeh najprv o Irovi Levinsonovi ktorý ma nehodu a uviazne v strmom zraze. Je otrasený a zranený a nemá dosť síl na nič, čaká kým zomrie. No vedľa neho sa vtom okamihu zjaví jeho nebohá manželka Ruth a núti ho aby žil, aby sa nevzdával. O par kilometrov ďalej je Sophia, mlada študentka univerzity Wake Forest na rodeu kde sa zoznámi z kovbojom Lukom. Odlišne situácie no príde moment kedy sa ich životy pretnú. Veľmi zaujímavý a nevšedný príbeh. Spolu z Ruth nám Ira vyrozpráva ich príbeh lásky. Ako sa zoznámili, ako sa do seba zaľúbili, aké ťažké roky museli prežiť počas vojny a čítali sme aj o ich svadbe a o ich nenaplnenom sne a o ich obrovskej vášni, o umení. Sophia Danková je napoly Slovenka ,napoly Francúzka. Chodí na univerzitu a spamätáva sa z bolestivého rozchodu .Na býčom zápase spoznáva kovboja, Luke je úplné iný ako namyslení a nafúkaní študenti univerzity a to sa jej páči .V knihe sa stretávame z odlišnými príbehmi. Ruth a Ira prežili svoju veľkú lásku naopak Sophia a Luke sú na začiatku. Počas čítania knihy sme mohli sledovať osudy štyroch ľudí ktorý absolútne nemali spoločne nič a i tak sa stretli. Nicholas Sparks tentoraz nepísal o dvoch postavách ale rovno o štyroch ktoré v jeho knihe majú dôležite miesto. Kniha je veľmi dobrá a krásne napísaná .Neboli tam žiadne miesta kde by som sa nudila a mala chuť knihu odložiť. Bola to taka tipicka Sparksovka.Najprv nám Sparks rozprával veselý a krásny príbeh, my sme sa od šťastia rozplývali a odrazu do toho zamiešal smutne stránky života, a o chvíľu sme plakal a smútili z hrdinami. Všetko to samozrejme vyústilo do prekvapivého záveru typického pre Sparksa. Dokonala kniha ja vám ju musím len odporúčať určite sa nebudete nudiť.