Nicholas Sparks-To najlepšie zo mňa (Recenzia)

13. července 2014 v 12:22 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Nicholas Sparks
Názov knihy:To najlepšie zo mňa

V roku 1984 boli Amanda a Dawson spolužiakmi na strednej škole. Pochádzali z odlišných sociálnych pomerov, napriek tomu sa medzi nimi zrodila priam osudová láska. Meštiacka spoločnosť severokarolínskeho mestečka Oriental im nedopriala. Sklamaná Amanda odišla študovať na vysokú školu a Dawsona po tragickej autonehode zavreli do väzenia. Nevideli sa celé štvrťstoročie, až kým sa nestretli na pohrebe spoločného priateľa Tucka. Plnia jeho poslednú vôľu a spoznávajú, že staré city sa vracajú s novou silou. Ani jeden z nich nemá šťastný život. Dawson žije sám, pracuje na ropných plošinách v mori a tajne podporuje rodinu, ktorú nechtiac pripravil o otca. Amanda je vydatá, matka troch detí, ale jej vzťah s manželom alkoholikom, poznačený smrťou malej dcérky ,stroskotal. Príležitosť zmeniť doterajší život je na dosah ruky, ale.. je to ešte možne? Dá sa prepísať minulosť? A je láska naozaj to najcennejšie, čo môže človek darovať ?

Knihy Nicholasa Sparksa sú jednoducho nádherné a jedinečne. Takíto príbeh bol aj To najlepšie zo mňa. Príbeh nádhernej lásky medzi Amandou a Dawsonom. Ich láska začala v mladosti no spoločnosť ich rozdelila preto sa Amanda rozhodla odisť na univerzitu .Nevideli sa dlhé roky, počas ktorých sa Amanda vydala a porodila tri deti no nie je vôbec šťastná. Jej muž je alkoholik a smrť ktorá pripravila Amandu o to najdôležitejšie v živote ich rozdelila. Dawson počas tých rokoch bol najprv vo väzbe za smrť človek a potom začal pracovať na ropných plošinách a popritom tajne podporoval rodinu človeka ktorého usmrtil .Jedného dňa však zastihne oboch dosť nečakaná a smutná sprava. Zomrel ich spoločný priateľ Tuck. Tuck prichýlil Dawsona u seba doma potom ako odišiel od svojej rodiny ktorý boli pekní idioti a Amanda ho chodila navštevovať vždy keď sa objavila v mestečku Oriental kde vyrastala. Obaja prichádzajú do mestečka splniť poslednú vôľu Tacka a opätovne stretnutie u nich vyvolá rokmi potláčané city. To najlepšie zo mňa je dokonala a krásna kniha! V knihe sa objavujú prvky tajomna ,dokonca prvky krimi takže kniha sa stáva zaujímavou, a hlavne je tam krásne opísaná láska. Pri čítaní knihy som dokonca mala pocit že stojím pri nich a prežívam spolu s nimi ich príbeh .Zápletky sa skvele miešajú a všetko to vyústi do prekvapivého záveru.Nicholas Sparks proste vie písať o láske a ak ste nesiahli ešte po jeho knihe, mali by ste tak urobiť v najbližšej dobe. Neoľutujete.