Zuzka Šulajová-Dievča z minulosti (Recenzia)

15. července 2014 v 12:51 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Zuzka Šulajová
Názov knihy:Dievča z minulosti

Dievča z minulosti je príbeh jednovaječných dvojčiat Izabely a Mišky, v ktorom sa prostredníctvom Izabeliných nezvyčajných snov prelínajú dva úplne odlišné a pritom vzájomné prepojene príbehy. Sen, v ktorom má Izabela možnosť sledovať osud dvornej dámy kráľovnej Alžbety v šestnástom storočí v paláci Hampton Court, začne ovplyvňovať nielen jej život, ale aj životy jej najbližších .Netuší ,prečo sa jej prisnil ani čo má robiť, môže sa len domnievať, že dievča, ktoré je mŕtve štyristo rokov, jej chce niečo odkázať, a o čosi ju požiadať.

Zuzka Šulajová patrí medzi obľúbené slovenské autorky. Jej Džínsové denníky spôsobili medzi slovenskými čitateľmi hotovú davovú psychózu .Tak som sa po dlhom čase aj ja rozhodla prečítať si od Zuzky niečo iné ako (pre mňa) milovane džínsové denníky a siahla som po knihe Dievča z minulosti. Prvé čo musím pochváliť je krásna obálka ktorá vás hneď ako ju uvidíte určite zaujme. Príbeh je o jednovaječných dvojčiat Izabele a Miške ktoré skoro nikto nevie rozoznať a pravé Izabele sa raz v noci prisni sen v ktorom ma možnosť sledovať osud dvornej dámy kráľovnej Alžbety v šestnástom storočí paláci Hampton Court a vtedy sa Isabelin život začne meniť od základov. Z knihy Dievča z minulosti mam zmiešane dojmy. Z knihy ma najviac bavili historické časti ,bohužiaľ tie reálne keď Izabela žila realitu už menej. V Izabelinom živote sa nič nedialo všetko sa točilo okolo toho že nevie či ma zostať z Marekom a okolo školy jednoucho ma to trochu nudilo .Pozitívum tejto knihy bolo dobre prelínanie súčasnosti z Izabelini snami a to sa mi veľmi páčilo, ďalším pozitívom tejto knihy bola samotná téma ktorú vám neprezradím lebo by som vám prezradila prečo sa snívajú Izabele tie sny. Kniha bola fajn ale niekedy som mala momenty že knihu zabuchnem pretože Izabela mi ako baba strašné liezla na nervy ale nejako som sa to pre dýchala a prečítala som to pretože v knihe sa objavili prvky tajomna a to ma lákalo nezavrieť ju a nevrátiť ju naspäť na poličku.