Jamie McGuireová -Ranč na červenom vrchu (Recenzia)

23. srpna 2014 v 19:25 | Sima |  Knižné recenzie
Autor: Jamie McGuireová
Názov knihy: Ranč na červenom vrchu

Pre Scarlet ktorá sama vychováva dve dcéry, je každý deň boj. Nathan má manželku, ale nespomína si, aké je byť zaľúbený. Domov chodí len kvôli svojej dcérke Zoe. Mirandinou najväčšou starosťou je, čí sa do jej malého volkswagena zmestí je sestra a ich priatelia, pretože si chcú pred skúškami cez víkend oddýchnuť na vidieku. Keď sa začnú objavovať správy o prepuknutí nákazlivej a smrteľnej choroby, títo obyčajní ľudia čelia neobyčajným okolnostiam a odrazu sa ich osudy prepoja. Len čo pochopia, že epidémiu nepredbehnú, zúfalá Scarlet, Nathan a Miranda vyhľadajú úkryt na osamotenom ranči na Červenom vrchu. Emócie sú čoraz silnejšie, lebo všetci sa musia vyrovnať s novými aj so starými vzťahmi zoči-voči desivému nepriateľovi, ktorý si už nepamätá aké je byť človekom.

Jamie Mcguireová je na Slovensku veľmi obľúbená spisovateľka. Jej najnovšia novinka Ranč na červenom vrchu mi potvrdila že Jamie dokáže napísať nie len krásny ,romanticky príbeh ale aj kvalitne fantasy z poriadnou dávkou napätia. Hneď na začiatku vám musím povedať jednu a veľmi dôležitú vec, ty ktorý čítali Krásnu katastrofu a nebavila ich a boja sa či sa pustiť do tejto knihy pretože si povedia: To napísala Jamie Mcguireová to asi bude čista romantika, rozhodne to čista romantika nebude. Ranč na červenom vrchu je skvelá kniha. Kniha vás od začiatku vťahuje do epidémie ktorá postihla cely svet, najprv sa zoznámite so Scarlet ktorá ma dve krásne dcérky ktoré pred vypuknutím odvezie k ich ocovi, potom sa zoznámite z Nathanom ktorý žije v nešťastnom manželstve, ale i napriek tomu zostava pri svojej žene kvôli malej dcérke Zoe a nakoniec tu mame tretiu postavu a to Mirandu ktorá cestuje zo svojimi priateľmi na vidiek. Nikto z nich však netuší že ich životy sa behom par hodín navždy zmenia. Ranč na červenom vrchu je kniha plna zvratov, akcie. V tejto knihe je veľmi vidieť ako sa spisovateľke zlepšil štýl písania, je veľmi pútavý takže knihu som mala problém odložiť. Veľkým pozitívum je že príbeh bol vsadený do sučastnosti, pri niektorých hlaškach som sa pousmiala . Trošku psycho, ale to je zase môj názor mi prišlo ako v každom dome kde vošla či Scarlet alebo Nathan tak všade mali v pivnici toľko zbrani že policajne oddelenie sa môže isť schovať to mi prišlo trošku...psycho ale to len môj názor. Jedine čo by som asi vytkla bol zvláštny koniec to som trošku zostala pozerať. Príbeh je písaný z pohľadu troch postav, je to neobvykle ale mne sa to páčilo. Postavy boli sympatické veľmi som si obľúbila Scarlet hlavnú hrdinku ,bola statočná a nevzdávala sa a verila že svoje dcéry uvidí. Nathana som si veľmi obľúbila a aj jeho dcérku naopak Ashley, Mirandina sestra mi prišla ako krava ale potom dostala od života zo par rán a znormalizovala sa . Ranč na červenom vrchu vám odporúčam určite sa pri nej nebudete nudiť.