Nástroje smrteľníkov:Mesto stratených duší (Recenzia)

18. srpna 2014 v 14:55 | Sima |  Knižné recenzie
Názov knihy: Nástroje smrteľnikov:Mesto stratených duší
Autor:Cassandra Clare

Jace vtúpil do služieb temna a zlá. Len Clary, Izzy, Alec a Simon sú presvedčení, že ho k tomu núti tajomné puto medzi ním a Sebastiánom, ktoré zosnovala Lilith. Ostatní Tieňolovci tomu nechcú veriť a ich cieľom je Sebastiánova smrť, bez ohľadu na Jacea. Puto medzi jaceom a Sebastiánom je však oveľa mocnejšie, ako si sprvu mysleli, a všetko čo raní jedného, ublíži aj druhému. Clary musí Jacea zachraniť! Ved ona môže za to, že nad ním získala Lilith moc a spútala ho s démonským Sebastiánom. Cena za Jaceovú záchranu však môže byť priveľká. Zničiť mocné puto totiž dokážu len dve zbrane, a ani jedna nepochadzá z tohto sveta:meč odliaty z nebeského adamasualebo zbraň ukutá v pekelných ohňoch. Získať ich môžu len privolaním anjela Raziela alebo najmocnejšieho Veľdémona. Ani tak sa im nemusí podariť zachrániť Jaceovo telo, a dokonca by mohli zatratiť jeho dušu!

Mesto stratených duší je piate pokračovanie megauspešnej série Nástrojov smrteľníkov .Predchádzajúcom príbehu mocná veldemonka Lilith zviazala Jacea z jeho bratom Sebastiánom, to znamená že čo cíti Sebastián cíti aj Jace a to je problém a obrovsky pretože Jace už nie je ako býval .Napriek tomu že Jace už nie je taký akí bol pri Clary a ostatných, Clary sa nevzdáva a rozhodne sa ho nájsť a obrátiť na dobre. Podarí sa jej to alebo nie? Kniha bola úžasná ale v tejto časti ktorá mi prišla lepšia ako minula časť mi strašne prekážala samotná Clary pri niektorých momentoch som ju mala chuť prefackať pretože sama sa vrhala do nebezpečenstva, viem išlo o jej milovaného Jacea ale aj tak mi niektorých momentoch prišla akoby si o sebe myslela že ona sama môže spasiť svet, že Isabelle ani Alec a samotný Simone jej vtom samozrejme nepomôžu pretože ona je statočná a všetko zvládne .Chvalabohu na konci sa znormalizovala a ja dúfam že poslednom pokračovaní jej opäť nepreskočí. Tentoraz v knihe dostali väčší priestor vedľajšie postavy .Alec a Magnus (moje zlatíčka) dostali obrovsky priestor v knihe. Ich vzťah nebol popísaný len na dvoch stranách a potom sme sa o nich dozvedeli až o 20 strán neskôr.Celu knihu sme mohli čítať o ich komplikovanom vzťahu .O Alecovom pretrvávajúcom strachu ktorý súvisí z Magnusom a ten koniec mi vohnal slzy do oči .Medzi Alecom a Magnusom to bude zaujímavé. V tomto piatom pokračovaní sa mi veľmi páčila Isabelle, už to nebola len tvrda tieňolovkyna ale pomaly začína ukazovať aj svoju citlivejšiu stránku. Cela kniha sa opäť nesie trochu pokojnejšom tempe ktoré začne gradovať až v druhej polovici knihy .Musím pochváliť Sebastiána ktorý bol dokonalý zloduch a dokonca som mu aj ja uverila že chce dobre.(Som trúba viem).Sebastián ako zloduch sa mi dokonca páčil viac ako jeho otec Valentine. A keby Valentine žil boli by dokonala dvojka. Knihe nemám absolútne nič vytknúť až na Clary ktorá sa sem tam správala ako trafená bola tato kniha super. V knihe sa miešali vzťahy z tajomstvami a následné v druhej polovici z akciou ktorá vyústila do otvoreného konca. Spisovateľka na posledných stranách nechala par veci otvorených ktoré určite v poslednom dieli zamotajú karty. Cassandra opäť napísala kvalitne fantasy dielo. Piate pokračovanie z podtitulom Mesto stratených duši vám rozhodne odporúčam.