Nicholas Sparks-Nezapomenuteľná cesta (Recenzia)

4. srpna 2014 v 14:47 | Sima
Názov knihy:Nezapomenutelná cesta
Autor:Nicholas Sparks

Hrdinami knihy sú mlade dievča Jamie Sullivanová a sedemnásť ročný syn známeho kongresmana Landon Carter. Jamie, dcéra duchovného, je ťažko chorá a vie že jej dny sú už spočítané. Landon si uvedomí že sa vlastne hlboko do Jamie zamiloval. Dievča sa chova úplné inak ako jeho spolužiaci, ktorý ju považujú za divnú. Jamie i počas choroby je plná optimizmu. Ukazuje Landonovi ako je dôležite priateľstvo a pomoc druhým, akú hodnotu ma láska k blížnemu. Učí ho poznávať cenu odpustenia, cenu dobrého skutku, cenu neochvejnej viery. Landon vie, že žiadny liek na svete nemôže vyliečiť, dopriať jej ďalší život. On jej však môže poskytnúť niečo, čo si na svojej krátkej pozemskej ceste vždy priala. Môže jej dať lásku a manželstvo, ktoré potrvá dovtedy kým ich smrť nerozdelí..

Príbeh o Landonovi a Jamie je známy ,milióny ľudí videlo film a milióny ľudí čítalo knihu a zamilovali si tento príbeh. Po štyroch rokoch hľadania po antikvariátoch, po internete som aj ja našla tuto knihu, síce je vo formáte E-knihy ale bola som nadšená z toho že aj ja sa môžem začítať do príbehu ktorý ma rozplakal tak že som ešte päť minút po skončení filmu nemohla rozprávať .Príbeh rozprava samotný Landon ktorý spomína na jeho jedinú lásku Jamie ktorá ho naučila veľa veci .Jamie Sullivanová bola dcéra duchovného, dievča ktoré bolo dokonale vo všetkých smeroch. Pomáhala v sirotinci, zastavala sa v škole slabých. Landon Carter bol úplné iný ako Jamie ,otec vysoko postavený kongresman a Landon si preto myslel že môže všetko. Ubližuje slabým a je mu jedno ako sa cítia ,jeho posmeškom sa nevyhne ani Jamie a až keď ju dobre spozná zisti že Jamie je to najlepšie čo ho mohlo stretnúť. Pravé Jamie mu pomôže uvedomiť si že by mal prestať ubližovať iným pretože aj jeho kamaráti sa mu posmievajú zato že sa kamaráti z Jamie a vtedy Landon pochopí ako sa musia cítiť ľudia ktorým sa vysmieval. Nezapomenuteľna cesta bol veľmi krásny a citlivý príbeh. Veľmi ma prekvapilo že kniha je trochu iná ako film ale vôbec mi to nevadilo pretože hlavná myšlienka tam bola zachovaná. Kniha je nádherné dielo ktoré by ste si mali prečítať možno to niekomu bude tento príbeh znieť ako klišé ,ona dokonale dieťa z chorobou ktorá nejde vyliečiť a on namyslení darebák ale kniha je veľmi dobre a pútavo napísaná a aj v zarytom odporcovi sladkých románov zanechá tato kniha príjemný dojem ktorého sa len tak ľahko nezbaví .