Cat Wintersová- Ve stínu černých ptáku (Recenzia)

1. září 2014 v 14:20 | Sima |  Knižné recenzie
Autor: Cat Wintersová
Názov knihy:Ve stínu černých ptáku

16 ročná Mary Shelley Blackova ,pomenovaná po slávnej autorke románov o Frankensteinovi, dievča s vedeckom nadaním ktorá sa ocitla bez rodičov, odchádza do San Diega, kde žije jej teta. Zdesená sleduje, ako sa tam zúfali pozostalí hrnú na seanse a ku fotografom ktorý fotia duchov. Jedným z takých fotografov je i brat jej milého Stephena Emberse Julius, Marry Shelley ho však považuje za podvodníka. Po Stephenove smrti na bojisku vo Francuzku sa Marry Shelley vystaví v búrke blesku, je zasiahnutá a nakrátko umiera. Keď sa vráti medzi živých zisťuje že ma schopnosť -cítiť emócie. V noci sa k nej vráti aj Stephenov duch a prosí ju o pomoc- nemôže odpočívať v pokoji, pretože ho mučia tajomný obrovsky vtáci. Uverí Marry Shelley v existenciu duchov? A podarí sa jej odhaliť dôvod Stephenovho utrpenia.

Môj nazor:
Prvotina od Cat Wintersovej Ve stínu černych ptáku bola úžasná ,perfektná a strhujúca. Veľkým pozitívum tejto knihy je aj nádherná obálka a nemôžem nespomenúť grafické spracovanie vo vnútri knihy ktoré dotvára tu správnu atmosféru. Príbeh je situovaný do roku 1918 kedy zúrila vojna a španielska chrípka. Šestnasťročná Mary Shelley Blacková ktorá odchádza po uväznení otca za vlastizradu do San Diega kde žije jej teta a jej láska Stephen ktorý však musel odisť do vojny vo Francuzku .Po jeho smrti zlomená a nešťastná Mary sa vystaví blesku a na par minút zomrie. Keď sa ako zázrakom prebudí zisťuje že ma zvláštnu schopnosť- cíti emócie. A to nie je všetko čo prežije Mary, v noci ju prosí Stephenov duch o pomoc. Prečo ju žiadna Stephen o pomoc, zomrel vo vojne alebo to bolo úplné inak. Po otvorení kniha keď som uvidela fotku a prečítala prvé dve vety zamrazilo ma. Autorka knihy vás okamžite sťahuje do deja, do ťažkých časov kedy chlapci sa museli stať mužmi a dievčatá ženami. Spisovateľka Cat Wintersova ma neuveriteľní rozprávačskí talent. Čitateľ ma pocit akoby stal pri Mary Shelley a prežíval s ňou jej cely príbeh .Kniha ma strhujúci dej ,na každej strane sa niečo deje a fotky ktoré sú na niektorých stranách dotvárajú mrazivú atmosféru s ktorej vám vlasy stoja dupkom.Pri niektorých pasážach ktoré som čítala v noci som zdvihla hlavu od knihy a pozerala som sa po celej izbe. V knihe bolo všetko čo mam rada tajomno ,mystika ,trochu romantiky, trochu vtipu a na konci mi to prišla ako detektívka ale absolútne mi to nevadilo . Kniha je perfektná. Odporúčam .