Lauren Kateová- Slza (Recenzia)

12. září 2014 v 12:27 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Lauren Kateová
Názov knihy: Slza

Sedemnásť ročná Eureka má za sebou krutú skúsenosť. Auto ktorým sa spolu s mamou viezla po Sedemílovom moste na letisko v Miami zmietne obrovská vlna do mora.Mama zahynie. Eureka sa vracia do života s ranami na duší i na tele. Nedarí sa jej včleniť do otcovej novej rodiny, po pokuse o samovraždu odmieta pomoc psychologičky, zanevrie aj na cezpoľný beh, ktorý pred tým mala veľmi rada. Zo smútku ju vytrhne stretnutie s Anderom, tajomným chlapcom, ktorý sa objavuje v tých najnečakanejších chvíľach. A keď si Eureka prevezme dedičstvo po mame- medailón s lapisom lazuri, hromový kameň a knihu napísanú nezrozumiteľným jazykom- začnú sa okolo nej diať čudne veci. Čoraz väčšími sa presviedča , že matkina smrť nebola náhodná. Ale čo znamená varovanie, že nikdy nesmie vyroniť jedinú slzu?

Príbeh Slza z pera obľúbenej autorky Lauren Kateovej je o sedemnásťročnej Eureke ktorá sa po ťažkej rane osudu snaží vrátiť do starých koľaji, lenže vďaka tajomnému stretnutiu s Anderom a maminemu dedičstvu zisti že už nič nebude také ako bývalo. Od tohto príbehu som mala obrovské očakávania a Lauren ma opäť nesklamala. Veľké pozitívum tohto príbehu je originalita .Nenájdete tam žiadnych upírov, vlkolakov, anjelov. Lauren Kateová vytvorila novy a jedinečný príbeh .Pre niektorých čitateľov bude negatívum že dej pomaly graduje ale nevzdávate to s knihou a neodložte ju. A čo vravím na postavy? Najviac som si samozrejme obľúbila samotnú Eureku, počas toho ako spamätávala z matkinej smrti sme mohli čítať aká je Eureka skutočnosti, aj keď je drzá ku svojej nevlastnej mame Rhode v skutočnosti je citlivá a smutná a nahnevá na nato ako ju osud pripravil o to čo najviac milovala. Tajomný Ander, tak to bol prvý knižný hrdina ktorý mi absolútne nesadol a mala som naňho obrovské nervy až na konci knihy si to nejako u mňa polepšil. Eurekina najlepšia kamarátka Cat bola taká správna kamarátka aká by mala byť aj v živote ,stala pri nej a ja som si ju veľmi obľúbila. A nakoniec tu mame jej kamaráta Brooksa ktorý mi už od prvej vety bol nesympaticky .Brooks a Ander boli u mňa postavy ktoré som nemala rada aj keď popravde Ander sa lepšie znášal ako Brooks. Až sa ste zvedaví prečo Eureka nemôže vyroniť ani jednu slzu, po knihe by ste mali siahnuť. Lauren Kateová napísala originálny do posledných detailov premyslený príbeh ktorý vás nepusti až kým neotočíte poslednú stranu. Ponorte sa do príbehu o Eureke a bájnej Atlantide.