Zuzka Šulajová- Džínsový denník 1 (Recenzia)

25. října 2014 v 11:38 | Sima |  Knižné recenzie
Autor: Zuzka Šulajová
Názov knihy: Džínový dennik

Čítať cudzie denníky by sa nemalo, ale pätnásťročná Paula, prváčka na gymnáziu, vás pozýva, aby ste sa začítali do jej veselého i trocha bláznivého života. Spoznáte jej rodinu, zoznámite sa s jej najlepšou kamarátkou Denisou, spolužiačkou poločarodejnicou Gabrielou a predovšetkým rozlúštite spolu s Paulou záhadu chalanských citov. Džínsový denník vám navyše zaručuje, že sa od srdca zasmejete.

Prežil to každá z nás.Nástup do prvého ročníka na strednej škole. Nove prostredie, novy ľudia, novy profesori. Jednoducho povedané hrôza. Džínsový denník ktorý napísala Slovenska autorka Zuzka Šulajova dokonale popísala vo svojej knihe tieto dojmy cez Paulu Semokovu. Paula nastupuje po prázdninách do prvého ročníka a tak si začne písať denník kde opíše svoje dojmy z novej školy,svoje starosti, radosti proste všetko.

Kniha Džínsový denník patri medzi moje obľúbené série. Aj po dlhých rokoch čo som knihu naposledy čítala som si prvý diel užila a veľa som sa nasmiala. Paula je tipicka tinedžerka. Bláznivá no zároveň aj citlivá a obrovsky magnet na trapasy rôzneho druhu.

Príbeh sa toči okolo vzťahov, prvých láskach, sklamaniach o prísnych rodičoch ktorý vám svojimi pravidlami dýchajú na krk a nedovoľujú vám žiť tak ako chcete vy . Príbeh ktorých bolo a určite bude ale tento je výnimoční v tom že spisovateľka riešila všetky spomenuté veci brilantným humorom .Počas čítania knihy som si veľa krát povedala: Tak toto poznám, toto som zažila aj ja. Kniha je písaná vo forme denníka takže kniha sa vám bude čítať rýchlo, veľmi rýchlo.

V knihe sa vyskytovalo veľa postav.Gabriela ,Paulínina spolužiačka a najlepšia kamarátka,Paulínina sestra Libuša i rodiča. Nemôžem zabudnúť na Denisu, s Paulou sa kamaratia dlhe roky, Denisa mne osobne trochu nesadla kvôli je správaniu a nemôžem zabudnúť na ešte jednu a v Paulinom živote dôležitú osobu na Lukaša Masubu. Paula a Lukaš, ich vášnivé hádky som si užívala a pri niektorých som sa roztopene škerila. Keď porovnávam Patrika ,chlapca do ktorého sa Paula po ich zaujímavom zoznámení zaľúbila, Patrik mi k nej jednoducho nesadol. Ona bola pojašená ,divoká, Patrik mi naopak prišiel pokojný a ako sa hovorí takí nemastný neslaný. Naopak Lukáš, bol zábavný vtipný bláznivý presne ako Paula. Kniha je super a rozhodne odporúčam.