Cassandra Clare-Mechanický princ (Recenzia)

15. listopadu 2014 v 14:26 | Sima |  Knižné recenzie
Autor: Cassandra Clare
Názov knihy: Mechanicky anjel
Počet strán: 421
Séria: Pekelné stroje

V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku a niekto ich zradil. Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?

Na druhé pokračovanie Mechanicky princ som sa veľmi tešila. Cassandra Clare ma prijemne prekvapila s prvou častou Mechanicky anjel a recenziu nájdete TU na blogu. A aká bolo druha časť z názvom Mechanicky princ?

Hlavnú hrdinku Tessu som si veľmi obľúbila .Je silná, inteligentná ale zároveň citlivá a pravé v druhej časti môžeme vidieť že miestami aj hlúpučká a jej konanie som niekedy nepochopila a krútila som hlavou čo zase Tessa vyvádza. Tajomného a samotárskeho Willa som si v tejto časti veľmi obľúbila (čo sa veľmi čudujem keďže prvej časti som ho neznášala :D ) a čo to sme sa dozvedeli aj z jeho minulosti. Jem, ďalší chlap ktorí poplietol Tesse hlavu bol taký istý ako predchádzajúcej časti, pozorný a láskavý. Jessamine sa opäť správala ako krava. Ale to čo urobila ma pekne naštvalo a už v počas čítania prvej časti som vedela že s ňou budú problémy. V mechanickom princovi sa vyskytlo mnoho nových postav ktoré skvele zamotali dej alebo sa vďaka nim odhalili mnohé tajomstva.

Kniha Mechanickí princ sa čítala veľmi dobre a rýchlo ale upozorňujem však že v tejto druhej časti bolo akcie trochu menej a autorka sa skôr sústredila na ľúbostný trojuholník(ktorý ja osobne mám veľmi rada a neprekáža mi) a emócie rôzneho druhu. Neberte to však ako negatívum páčilo sa mi to pretože autorka si určite pre nás niečo pripravilo do tretieho dielu a ako poznám Cassandru určite s toho padnem na zadok alebo budem mať otvorene ústa, ale budem krútiť zo strany na stranu hlavou ako blázon a po dočítaní budem chcieť vyhodiť knihu von oknom. Spisovateľka opäť napísala kvalitne dielo ktoré bolo do posledných detailov premyslene. V knihe bola romantika, akcia, tajomstva ,klamstva a intrigy a všetko sa to skvele a premyslene premiešavalo .V knihe neboli žiadne hluché miesta ani miesta pri ktorých by som sa nudila.Teším sa na závereční diel Mechanická princezná . Odporúčam.