Colleen Hooverová-Beznádejná (Recenzia)

19. listopadu 2014 v 20:08 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Colleen Hooverová
Názov knihy: Beznádejná
Počet strán: 326
Séria: Hopeless

Sky začne chodiť do školy až krátko pred osemnástymi narodeninami, dovtedy ju doma vyučovala adoptívna matka Karen. Nikdy proti tomu neprotestovala - ak jej v živote niečo chýbalo, tak len televízia a internet. Chce však študovať na vysokej škole, je teda načase prísť medzi vrstovníkov. Spolužiaci ju však prijímajú nepriateľsky. Okrem jedného čudáka, geja a mormóna. A okrem pekného chlapca Holdera, ktorý sa jej akosi pričasto pletie do života. Holder je beznádejný prípad a Sky vie, že by sa s ním nemala stretávať. Ale ako, keď spolu chodia do školy a on sa o ňu zaujíma až priveľmi? Čoskoro zisťuje, že Holder vôbec nie je taký, ako sa obávala, citové puto medzi nimi nezadržateľne mocnie, ale v intímnych chvíľach Sky podlieha panike.Jedného dňa u Holdera náhodou natrafí na starú fotografiu, z ktorej pochopí, že sa s ním a s jeho sestrou poznali už ako deti. Práve Holder bol svedkom toho, ako Hope, dievčatko od susedov, neznáma žena uniesla zo záhrady ich domu. Kto je vlastne Sky a čo má spoločné s nešťastím malej Hope? Dávno zabudnuté či vytesnené spomienky sa vracajú a Sky zúfalo dáva dohromady skladačku svojho života od zvláštneho správania adoptívnej matky až po desivé rodinné tajomstvo z detstva. Našťastie je tu Holder a šanca na návrat do normálneho života plného lásky a vášne.

Autorku Coolen Hooverovu vám nemusím predstavovať. Jej knihy Beznádejná a pokračovanie Stratená nadej si získalo milióny čitateľov na celom svete. Príbeh o Sky a o Holdenovi ma najprv nezaujal. Dlhé mesiace som knihu ignorovala a vždy keď som ju zahliadla v kníhkupectve pokrútila som hlavou že to bude ďalšia typická love story a hlavný dôvod bol aj strach z nálepky svetovy Bestseller.Stalo sa však to že po dlhých mesiacoch som na knihu znova narazila a keď som si prečítala anotáciu tak som si povedala: Hm to neznie zle a tak som si knihu kúpila a ako to u mňa býva zvykom knihu som prečítala až teraz a rozhodne neľutujem (aj keď knihu som samozrejme mohla otvoriť skôr ale to som ja truba nevedela aký skvelý pribeh to je.)

Hlavu hrdinku Sky som si veľmi obľúbila aj keď stále striedanie chlapcov mi trochu prekážalo . Naopak čo sa mi na Sky páčilo bolo to že do slova a do písmena mala všetko a všetkých v paži a bolo jej jedno čo si kto o nej mysli. Holder bol zo začiatku tajomný a ale potom keď sa otvoril Sky zistili sme že je láskavý a hlavne citlivý. Okrem hlavných hrdinov sú v knihe aj iné postavy ktoré boli charakterovo rôzne no originálne a autorka ich dokonale opísala takže určite si okrem Holdena a Sky obľúbite aj iné postavy napríklad adoptívnu mamu Sky Karen, kamaráta zo školy Breckina ktorý je na tej škole asi jediný normálny!

Beznádejná sa mi počas čítania dostavala pomaly pod kožu a po prečítaní som ju par dni mala v mysli. Zo začiatku sa vám príbeh môže zdať ako klišé a vy budete mať pocit že už viete ako príbeh skonči lenže autorka nás pekne prekabátila. Od druhej polovici knihy ma dej rýchli spad ,tajomstva sa začínajú odkrývať a vy čítate knihu z otvorenými ústami a autorka nás absolútne nešetri. Sky si začína spomínať na svoj život pred 13 rokmi kedy ešte nežila zo svojou adoptívnou mamou Karen a rozhodne to nebude nič ružové .Spisovateľka použila vo svojej knihe dosť silnú a kontroverznú tému pred ktorou si dovolím povedať verejnosť zatvára oči. Knihe nemám absolútne čo vytknúť ,autorkin štýl písania bol pútavý a svieži. Kniha vyvolá v čitateľovi rôzne druhy emócii .Počas čítania sa budete smiať, následné budete bojovať so slzami v očiach. Beznádejná je romantická no zároveň aj smutná kniha ktorú by si mal prečítať každý.Odporúčam