Zuzka Šulajová-Džínsový denník 2 (Recenzia)

3. listopadu 2014 v 11:37 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Zuzka Šulajová
Názov knihy:Džínsový denník 2

Sympatická Paula Semoková je opäť na scéne - plná síl a elánu, ale najmä chuti zverovať sa so svojimi zážitkami a pocitmi novučičkému "džínsovému" denníku. Paula a jej starí kamaráti sú už v druhom ročníku strednej školy, pomaly, ale isto dospievajú, hľadajú sa a zisťujú, čo vlastne od života chcú. Na tejto ceste ich čakajú nové zážitky i nové výzvy. Je len na Paule, či im podľahne, alebo zostane sama sebou. Bude ďalej chodiť s Patrikom alebo dá šancu niekomu inému? Prečo jej Gabrieline karty nechcú prezradiť nič nové? A čo si má počať s prírastkami vo vlastnej rodine? Odpovede ma tieto otázky i veľa ďalších prekvapení nájdete v pokračovaní Džínsového denníka. Denník sa tentoraz dostane aj do nepovolaných rúk...

Prvá časť skončila šťastné. Paula je so svojim milovaním Patrikom a všetko je dokonale. Hovorí sa že nič netrvá večne a tak to je aj v Paulinom prípade.Pokračovanie Džínsového denníka prinieslo veľa prekvapení ,veľa zvratov ale najprv poďme pekne od začiatku.

Na začiatku príbehu sa dozvedáme že Paula rok hľadala denník z džínsovým motívom a keď ho konečne našla bola šťastná prešťastná. Rodičom chcela konečne predstaviť aj keď vedela že ju ocko nepochváli za to s kým chodí. Samozrejme to by nebola Paula keby to v jej prípade nevypálilo úplné inak.Ako ?dozviete sa v knihe. Paulin život nebude takí bezstarostní a plný smiechu ako v predošlej časti. Problémy a starosti sa začnú kopiť. Aby toho nebola malo Paula si začína uvedomovať že na Lukáša Masubu tak ľahko a rýchlo nezabudla a ocitne sa v citovej búrke. Ako to všetko nakoniec skonči? A do rodiny pribudne novy člen a nie len jeden. Pravé v tejto časti nám Paula ukáže aj svoju druhu stránku ktorú sa snažila skrývať za smiech a humor a to citlivosť. Druhé pokračovanie Džínsového denníka je viac nabite emóciami rôzneho druhu ako v predošlej časti.

Paula a jej kamaráti (ale i ostatne postavy) pomalý dospievajú a riešia úplné iné veci ako riešili keď nastupovala do prvého ročníka na strednú školu. Napríklad taká Denisa, Paulínina kamarátka ktorú som neznášala prešla tiež zmenou. Aj keď jej v tejto druhej časti trochu prepne( To by nebola Denisa) ale potom sa znova znormalizuje ,našla aj ona niekoho koho by nikdy nechcela stratiť. Lukáš ,ďalší chlapec ktorý Paule nedáva spávať tiež prešiel zmenou .Je pozorný a vždy keď je v Paula koncoch on sa objaví. Naopak Patrik, ten sa vôbec nezmenil.

Pokračovanie Džínsového denníka je opäť skvele a pohodové čítanie aj keď zo začiatku ma to trochu nebavilo pretože som mala pocit že Paula akoby skrotila a tým pádom sa vytratil aj ten humor ale po par stranách to bola opäť stará dobra Paula. Počas čítania knihy bude s vami lomcovať asi milión (ak nie) viac emócii. Budete sa hnevať (ja som sa hnevala hlavne na jej pre úžasnú sestričku Libušu) budete sa škeriť od ucha k uchu.(Lukáš a jeho správanie....) a budete mať slzy v očiach. Knihu som zhltla priam na posede a nemohla som ju tak ľahko odložiť. Džínsový denník 2 bolo opäť skvele čítanie.