Lee Carroll-Čierna labuť vzlieta (Recenzia)

10. února 2015 v 17:46 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Lee Carroll
Názov knihy:Čierna labuť vzlieta
Počet strán: 399

Jedného pochmúrneho dňa sa Garet Jamesová, šperkárka z New Yorku, zatúla do čudesného starožitníctva a v tej chvíli sa jej život obráti naruby. Záhadný obchodník John Dee jej ponúkne veľmi štedrú sumu za otvorenie starej striebornej skrinky. Garet nemôže uveriť vlastným očiam, keď na skrinke zbadá symbol labute - identický so znakom na prsteni, ktorý dostala od svojej zosnulej mamy. Ale keď skrinku otvorí, začnú sa diať prapodivné veci... Garet sa pustí do pátrania a zistí, že sa ocitla v storočnom proroctve. Otvorením skrinky totiž vypustila zlé sily. Postupne sa dozvedá, kým vlastne je, a aj to, že ju mama pred týmto poznaním chcela za každú cenu ochrániť. Mocní démoni totiž sužovali a nakoniec zahubili mnoho žien z Garetinho rodu po celé generácie - vrátane jej milovanej mamy. Dokáže Garet využiť svoje schopnosti a porazí tak ničivé sily z podsvetia?

O knihe Čierna labuť vzlieta ste už určite počuli. Príbeh o šperkarke Garet som si chcela prečítať už veľmi dávno a až teraz keď som knihu uvidela na poličke v knižnici,rozhodla som sa vziať si knihu domov a ponoriť sa do sveta Garet ktorej sa život zmení po otvorení starej skrinky.

Hlavná hrdinka mi však tentoraz nesadla. Nikdy som nemala vätši problém z hrdinkami. Každá mala nejakú chybu ktorú som prehĺtala .Garet však bola zvláštna postava. Nevýrazná, nijako extra som si ju neobľúbila a to ako sa niekedy správala bolo už dosť a môj pohár trpezlivosti začal pretekať.V niektorých dôležitých momentoch bola nerozhodná , miestami dokonca hlúpučká. Niekedy som sa nemohla zbaviť pocitu že to nemá v hlavne v poriadku . Ale aby som ju nevykreslila len ako bláznivú naivku bola aj odvážna a pre svojich priateľov a rodinu by spravila posledné.

Okrem hlavnej hrdinky v knihe vystupuje mnoho postav a toto je problém .Pri čítaní som sa niekoľko krát stratila a dokonca som sa niekedy aj nudila a knihu som odložila. Viac ako hlavnú hrdinku som si obľúbila Becky. Najlepšia kamarátka Garet. Veľmi som si obľúbila aj vilu s menom LOl. S mužských postav si nikto nezískal moje sympatie ani božskí Will ktorý pomotal Garet hlavu.

Čierna labuť vzlieta skrýva v sebe príbeh ktorý sa mi i napriek par chybičkám a hluchým miestam a tomu že hlavná hrdinka mi chvilami skvele poťahovala nitkami nervov páčil. Pomalé gradovanie deja a akcia v miernom tempe mi vyhovovalo. Svet umelcov, obrazov a šperkov sa mi veľmi páčil a skvelý a dychberúci otvorený koniec určite nie len mňa ale i vás prinúti siahnuť aj po druhej časti. Odporúčam