Cassandra Clare-Mechanická princezná (Recenzia)

28. března 2015 v 11:24 | Sima |  Knižné recenzie

Autor:Cassandra Clare
Názov knihy:Mechanická princezná
Séria:Pekelné stroje
Počet strán: 478

Nad londýnskym Inštitútom sa zmráka. Mortmain pripravuje útok na Tieňolovcov: chce ich zničiť pomocou Pekelných strojov - armády neľútostných automatonov. Na dokončenie svojho plánu potrebuje už len jedno: Tessu Grayovú. Tieňolovci sa snažia objaviť Mortmaina, skôr než vyšle armádu do útoku. Keď však Mortmain unesie Tessu, Jem a Will, ktorí si obaja robia nároky na jej srdce a lásku, sú ochotní urobiť čokoľvek na jej zachránu. Tessa si uvedomuje, že jediný, kto jej môže pomôcť, je ona sama. Ale dokáže sa jedno obyčajné dievča postaviť celej armáde Pekelných strojov?

Na záverečný diel so série Pekelných strojov som sa veľmi tešila ale na druhej strane som sa aj veľmi obávala. Na jednej nemenovanej FB stránke som sa ešte pred čítaním dozvedela dosť dôležitý spoiler ktorý ma na jednej strane šokoval a na druhej odrádzal prečítať si posledný diel. Nakoniec som jeden večer po prečítaní Ak zostanem sponntane vzala Mechanickú princeznú a začítala sa do knihy.

Stará dobra Tessa aj v záverečnom diely bola zmätená, nerozhodná a miestami som sa nestotožňovala s jej rozhodnutiami ale na druhej starne mala v sebe aj silu a odvahu. Will a Jem boli jednoducho perfektný a neviem sa rozhodnúť ktorý si nakoniec získal moje sympatie ale obaja boli starostlivý ,priateľský a pre Tessu a ostatných boli schopný spraviť čokoľvek(zvlášť Will keďže Jem mal zdravotný stav taký akí mal ale i on bol odvážny).Na konci druhej časti vstúpila do deja Wilova sestra Cecily ktorú som si obľúbila ,takisto som si moje sympatie získala aj Sophie alebo chudiatko Charlottte ktorá to mala veľmi ale veľmi v tejto časti ťažké. Okrem spomenutých postav sa v knihe vyskytli aj iné, prijemne i tie menej prijemne postavy a určite si ako ja nájdete okrem hlavnej hrdinky postavu ktorú si svojim spôsobom obľúbite.

Cassandra Clare je skvelá autorka ktorá píše fantasticky a ja jej štýlu písania nemám čo vytknúť . Príbeh je do posledných detailov premyslení. Počas čítania mate pocit že sa nachádzate samotnom Londýne alebo v iných častiach a prežívate spolu s Tieňolovci všetko .Pomalé gradovanie deja mi vyhovovalo pretože som veľmi dobre vedela(a dúfala) že Cassandra nás možno o dvadsať ,tridsať strán nebude šetriť a mi budeme stránky v knihe čítať s otvorenými ústami a tak sa aj stalo. V záverečnom diely s názvom Mechanická princezná nájdete akciu ,zvraty, intrigy, humor(milujem Wilov humor) ale i romantiku a nemôžem zabudnúť nato ako krásne Cassandra Calre opisovala priateľstvo medzi Jemom a Wilom.

Keď som čítala recenzie na Mechanickú princeznú všade sa spomínal epilóg knihy a ja musím za seba povedať a že bol krásny a ja som s koncom spokojná a ten som tiež čítala som slzami v očiach .Myslím si že čitatelia ktorý fandia paru Tessa a Jem budú spokojný a ty ktorý fandia paru Tessa a Will budú tiež spokojní. Ja som začala čítať epilóg s obavami ale tie opadali za niekoľko sekúnd a Cassandra ho napísala perfektne .Posledný diel so série Pekelne stroje vám odporúčam, nebudete sa ani minutú nudiť to vám môžem zaručiť .Cassandra je proste talent na písanie a teším sa na ďalšie jej knihy. Odporúčam.