Gayle Formanová-Ak zostanem (Recenzia)

26. března 2015 v 17:37 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Gayle Formanová
Názov knihy:Ak zostanem
Počet strán: 173
Vydavateľstvo: Ikar

Sedemnasťročná Mia ma všetko,po čom kedy túžila- milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.V jedno februárové ráno sa však všetko zmení- na výlete s rodičmi a bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči,a keď ich otvorí, stojí v priekope .Na je okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko nato zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje,že hľadí sama na seba,a spontánne sa pýta :Som mŕtva? Ešte včera mala veľa možností ,ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jednou otázkou :Zostanem?

Ak zostanem s pera Gayle Formanovej určite poznáte. V roku 2014 sa kniha dočkala filmového spracovania a ja som si chcela knihu prečítať ešte pred pozretím filmu ale nakoniec som ako prvé videla film a ten sa mi veľmi páčil.Ak zostanem však nezaostáva za filmovým spracovaním a takisto ako film aj kniha vo mne zanechala prijemne dojmy.

Mia bola citliva ale i veľmi silná a pre svoju rodinu a priateľov a samotného Adama bola schopna spraviť čokolvek. Mala obrovsky talent aj keď Mia bola fajn ja som si ju nejako extra neobľúbila. Adam bol starostlivý,citlivý a trochu tvrdohlavý.Okrem Mii a Adama sa v knihe vyskytne ešte veľmi veľa postav a ja som si napríklad (dokonca viac ako samotnú hrdinku)obľúbila jej kamarátku Kim.

Ak zostaneš je krásna kniha ktorá vás chytí za srdce. Kniha Je plná krásnych myšlienok.Vďaka Mii ktorá nám ukazuje spomienky ,zisťujeme aká v skutočnosti bola, akí bol jej vzťah s rodičmi ,k bratovi, k hudbe ale i k Adamovi a ďalším príbuzným . Zisťujeme ako sa jej rodiča zoznámili, ako sa Mia zoznámila s Adamom, prvé pocity po narodený brata Teddyho. Kniha poukazuje na rôzne podoby lásky- rodičovská láska, prvá láska ,láska k hudbe a mnohé iné.Stránky sa otáčajú samé a keďže je knižka naozaj útla prečíta sa za veľmi krátky čas.Teším na druhy diel tentoraz s Adamovho pohľadu. Odporúčam.