Miroslava Varáčková-Adaptácia (Recenzia)

20. března 2015 v 20:07 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Miroslava Varáčková
Názov knihy:Adaptácia
Počet strán:262

Zoya mala všetko: domov, rodinu, kamarátov. A potom ľudstvo zdecimovali epidémie a vojny. Teraz nemá nikoho: ani rodinu, ani kamarátov, ani priateľa. Prišla aj o domov. No prispôsobila sa. Vpred ju poháňa len mapa a nádej, že ju dovedie do posledného útočiska na Zemi.Ľudia skúšaní vojnou i chorobami sa tiež adaptovali na nový svet - bojujú o každú minútu života. A osamelé dievča putujúce neznámou krajinou predstavuje priľahkú korisť. Keď Zoyi pomôže neznámy Simon, poruší tým krehkú rovnováhu povojnového spoločenstva, za čo musí zaplatiť životom. A tak sa Zoya, Simon a jeho malá sestra vydávajú naprieč zdevastovanou krajinou s nádejou, že ich mapa po jej mŕtvom priateľovi naozaj dovedie pred brány mesta, kde ešte vládne ľudskosť. Teda, mala by...

Slovenskú autorku Mirku Varáčkovú som objavila vďaka jej knihe Tri kroky do pekla. Kniha ma dostala a názor si môžete prečítať aj TU na blogu. Odvtedy ako som prečítala Tri kroky do pekla som stihla okrem knihy O lásku sa neprosí prečítať všetky jej knihy a jej 10 kniha nebola výnimkou. Druha dystopia s pera tejto skvelej autorky bola opäť skvelá a opäť som ju prečítala za veľmi krátky čas.

Hlavná hrdinka Zoya mi niektorých situáciách prišla necitlivá ale potom som si uvedomila že to je jej obranný mechanizmus. Zoya mala samozrejme aj svoju citlivú stránku ale tu úspešné skrývala. Dovtedy ako sa stretla so Simonom putovala po svete sama a nestretávala dva krát príjemných ľudí a k tomu všetkému prišla o rodinu, o priateľov a vlastne o cely svoj dovtedajší život Simon mal aspoň malú sestričku Emily ale Zoya nemala nikoho. Simon bol presne taký istý tvrdý ako Zoya takže keď sa oni dvaja stretli okolo nich lietali iskry a najradšej by sa pozbíjali ale takisto ako aj Zoya aj on vedel byť citlivý a starostlivý ale tuto stránku poznala len jeho malička sestrička. Okrem našich dvoch hrdinov sa v knihe ešte vyskytne veľa postav ktoré skvelo dopĺňajú dej a niektoré sa zase postarajú o šok.

Plusom tejto knihy bol pravé vzťah medzi Simonom a Zoy. Nevrhli sa na seba a nevyznávali si lásku hneď na 20 strane ale postupne si k sebe hľadala cestu, otvárali sa jeden druhému .Ďalším plusom tejto knihy bola reálnosť príbehu . Nikto nevie čo sa stane za par hodín ,rokov alebo dni. Počas čítania príbehu mate pocit že sa nachádzate v samotnom centre a tu apokalypsu ste prežili a ste jeden z ľudí ktorý neumreli.

Autorka vás po cely čas drží v napätí a dychtivo otáčate stránky v knihe. V Adaptácii nájdete všetko čo ma mať skvelá kniha. Štipka romantiky a akcie a samozrejme aj intrigy .Adaptácia je veľmi dobre napísaná kniha a ja sa teším na ďalšie autorkine knihy. Odporúčam.

Knihu mi poslala samotná autorka za čo jej touto cestou ďakujem :)