Rainbow Rowellová-Eleanor a Park (Recenzia)

8. března 2015 v 12:48 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Rainbow Rowellová
Názov knihy:Eleanor a Park
Počet strán: 335

Anotacia:
Eleanor
Červenovláska z chudobnej rodiny. V jednej izbe sa tlačí so štyrmi súrodencami. S nevlastným otcom sa neznáša pre jeho násilnícke sklony. V škole je nová a nepatrí k obľúbencom - nenosí značkové oblečenie, lebo jej rodičia na to nemajú, nie je štíhla ako spolužiačky a na jej vtipných hláškach sa nikto nesmeje.

Park
Jeho rodina netrpí núdzou, ale Park nemá rád sám seba. Chýbajú mu svaly bejzbalistu, výška basketbalistu a sebavedomie amerického tínedžera z nebraskej Omahy. Parkovu matku si totiž otec priviedol z Kórey a syn zdedil jej ázijské črty. A tak si najradšej číta komiksy, počúva obľúbenú hudbu a v školskom autobuse sedí sám.
Až kým jedného dňa nenastúpi istá červenovláska a nikto - okrem neho - ju k sebe nepustí sadnúť.
Eleanor a Park nie sú hlúpi a vedia, že prvá láska takmer nikdy nevydrží. Sú však aj dosť zúfalí a dosť odvážni, a tak to spolu skúsia.

Na Eleanor a Park som sa chystala dlhu dobu.Zo par krát som si ju vzala do ruky ale vrátila na poličku. Na knihu som čítala názory ktoré ju vychvaľovali do nebies,žiadnu negatívnu(to je dosť zvláštne )Aj toto bol dôvod pre ktorý som sa rozhodla prečítať si konečne!! Eleanor a Park.

Eleonor bola baba mnohých tvarí .Zo začiatku mi prišla veľmi nenápadná,ticha vo vnútri to však bola baba zlomená,citlivá a bojazlivá. No svetu ukazovala skôr svoju tvrdú ,,škrupinu" ,teda snažila sa to všetko zvládať a skrývať za ironickými poznámkami. Ostatným bohužiaľ však ukazovala tu citlivú stránku a jasne im dávala najavo že ju môžu urážať a ďalej sa jej vysmievať.Posmešky som zažila na vlastnej koži preto som sa do Eleanor vedela viac vcítiť ako do Parka a keby Eleanor rupli niekedy nervy bolo by to dobre,myslím že ona by mala nato pobiť sa alebo akokoľvek dať najavo ostatným že si k nej druhy raz nemusia dovoliť. Eleanor však bola taká a v niektorých momentoch mi trochu liezla na nervy a hovorila som si: Bože Eleanor čo furt riešiš. Park mi viac ako Eleanor prišiel zvláštny a ničím ma nezaujal.Jedine plus ma u mňa tým že chodil v čiernom :D

Príbeh prvej lásky medzi Eleanor a Parkom sa odohráva v roku 1986. Kazety,walkmany.Toto sa mi na príbehu zdalo atraktívne.Nebol to ,,ďalší" príbeh zo súčasnej doby .Bola to príjemná zmena čítať o dvoch mladých ľudi v dobe kedy to bolo trochu ťažšie vo všetkých smeroch.Ďalej sa mi páčilo že autorka v tejto knihe rieši aj dosť citlivé témy ako šikanovanie,domáce násilie. Naopak čo mi dosť robilo problém zo začiatku bol štýl písania autorky.Jej štýl je zvláštny a ja som až po par stranách naladila na štýl Rainbow Rowelovej .Ešte jedno musím knihe vytknúť a to že miestami tu boli nudne pasáže a niektoré veci mi prišli už naťahované a ja som knihu radšej odložila a vrátila sa k nej neskôr.

Keď som čítala recenzie každého dostal koniec,buď niekoho koniec sklamal alebo bol spokojný s koncom.Ja som s koncom spokojná, neviem si inak predstaviť ako by to malo skončiť. Koniec mi prišiel veľmi reálny a ta dotyčná osoba nemala inú možnosť aj keď mi tie posledné slova spôsobili mierni šok a prehodila som stranu a čakala som že sa mi tam odrazu vyčaruje aspoň nejakí epilóg :D nestalo sa ale s koncom som i napriek tomu spokojná.Eleanor a Park by som odporučila skôr tínedžerom ale určite si získa aj staršieho čitateľa.I napriek tomu že v knihe boli hluché miesta a so správaním Eleanor som sa nie vždy stotožnila, som knihu prečítala za veľmi krátky čas.Je to taká príjemná oddychovka pri ktorej si určite zaspomínate na svoju prvú lásku.Odporúčam