Stieg Larsson-Muži,ktorí nenavidia ženy (Recenzia)

14. března 2015 v 12:22 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Stieg Larsson
Názov knihy:Muži,ktorí nenavidia ženy
Séria:Millennium
Počet strán: 423

Novinár Mikael Blomkvist je odsúdený za ohováranie významného švédskeho podnikateľa a snaží sa uniknúť pozornosti médií hlavného mesta. Priemyselný magnát Henrik Vagner žijúci v severnom Švédsku, ho poverí úlohou napísať zmiznutie svojej netere Harriet v lete 1966.Blomkvist pri písaní kroniky, aj s pomocou geniálnej hacekerky Lisabeth Salanderovej, čoraz hlbšie preniká do záhad rodiny a odhaľuje pravdu o mužoch, ktorí nenávidia ženy.

Už veľmi dlhu dobu som si chcela prečítať niečo iné ako romantické príbehy a fantasy.Film Muži ktorý nenávidia ženy som videla skôr ako som čítala knihu a musím sa priznať že ma film nezaujal tak som ho vypla s tým že toto nebude pre mňa.Teraz po par rokoch som mala šancu prečítať si knihu ktorá bola jednoducho perfektná a už teraz mám v plané pozrieť si znova film.

Hlavný hrdina v tejto knihy je Mikael Blomkvist ktorý píše to čo cíti a rozhodne si nedáva servítku pred ústa. Mikael bol skvelý,ničoho sa nebál.Bol inteligentný,perfektný novinár a myslím si že by sa rozhodené dokázal uživiť aj ako detektív.Lisabeth bola geniálna v mnohých veciach bola prešibaná a hlavne bola inteligentná aj keď pre mnohých ľudí bola čudná hlupana bez mozgu(A keď zistili že nie je baba bez mozgu to bola len sranda).V knihe je veľmi veľa postav a ľahko sa v postavách a v ich životných prehrách a výhrach môžete stratiť,takže kniha vyžaduje vašu plnú pozornosť.V knihe som si okrem Lisabeth nikoho extra neobľúbila.

Štýl autora bol veľmi pútavý aj keď sa mi zo začiatku do príbehu dostavalo ťažko, po par stranách tento problém zmizol a ja som sa od knihy nemohla odtrhnúť. Autor v tejto knihe rieši dosť citlivú tému súčasnostia aj minulosti a to sexuálne zneužívanie žien.Počas čítania som veľa krát krútila hlavou a veľa krát sa mi stalo že som niektoré časti musela spracovávať niekoľko minút. Male negatívum som tu však našla a to že sa mi niektoré Švédske mesta ,alebo priezviska čítali dosť ťažko. Ine negatívum som tu nenašla.

Ako som spomínala predtým Muži ktorý nenávidia ženy je perfektná kniha.Je plna tajomstiev,zvratov ale nájde sa tu i akcia.Veľa krát si určite počas čítania poviete: A to on spravil,tato postava vtom ma určite namočene prsty. Stieg Larsson sa s vami hra až do posledných strán a drží vás v napätí a posledné strany budete čítať s otvorenými ústami. Odporúčam.