Veronica Roth-Divergencia (Recenzia)

5. března 2015 v 19:42 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Veronica Roth
Séria:Divergencia
Názov knihy:Divergencia
Počet strán: 390

Pre šestnásťročnú Tris sa svet zmení v zlomku sekundy, keď musí urobiť najťažšie rozhodnutie v živote. Obratí sa chrbtom k svojej rodine a sama sa vydáva v ústrety budúcnosti, odhodlaná zistiť, kam skutočné patrí. Tris, zdesená brutalitou nového života, nemôže dôverovať nikomu. I tak ju však priťahuje chlapec, ktorý ju zároveň desí aj ochraňuje. Najťažšie rozhodnutie však na ňu len čaká.

Dúfam že knihu Divergencia vám nemusím predstavovať. Keď som sa po prvý krát ponorila do tohto príbehu mala som na jednej strane očakávania no na druhej aj strach že to bude kravina, ktorá ma bude privádzať do zúrivosti a ja ju zabuchnem s tým že knihu už nikdy nechcem vidieť. Nestalo sa tak a ja som si príbeh Tris zamilovala. Počas sledovania traileru na Rezistenciu(premeria je 19 marca) som si uvedomila že si už nepamätám toľko aby som mohla filmu posúdiť tak som sa rozhodla prečítať si všetky diely znova.

Hlavná hrdinka patri medzi moje obľúbené. Tris je odvážna, obetavá. Žiadne ufňukané dievčatko. Ma samozrejme aj svoju citlivú stránku ale tu ukazuje menej .Sem tam som mala s nej pocit že je zmätená, ale kto by nebol? Ja rozhodne .

Štyri, tajomný, náladový, drsný no vo vnútri citlivý chlap a ja som si ho veľmi obľubila aj keď ma niekedy so svojou náladovosťou privádzal do zúfalstva.S ostatných postav som si obľúbila Christinu a Wila. Samozrejme ako inak v knihe boli aj ty menej dobrý. Eric a Peter boli dvaja idioti ktorý mi po cely čas čítania perfektne liezli na nervy a okrem nich ešte jedna ženská Jeanine ktorá im dvom skvelé sekundovala.V knihe je veľmi veľa postav a každá ma svoj charakter, črtu vďaka ktorej si ju veľmi rýchlo obľúbite alebo ju budete neznášať.

Veronica Roth má skvelý štýl písania. Od začiatku vás vťahuje do deja .Prežívate s Tris všetky obavy s novej frakcie, všetky radosti. V Divergencii nájdete aj romantiku ktorú autorka vkladá do deja postupne a s akciou sa to skvele premiešava. V knihe nájdete okrem romantiky a akcie aj poriadnu dávku napätia, intríg a aj humor.Ak ste ešte nesiahli po tejto sérii,neváhajte ani sekundu a požičajte si ju z knižnice alebo si ju kúpte. Kniha vás nebude nudiť a stránky budete hltať jednu za druhou.Odporúčam.