Eowyn Iveyová-Dcéra snehu (Recenzia)

27. dubna 2015 v 18:10 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Eowyn Iveyová
Počet strán: 372
Vydavateľstvo: Fortuna Libri- Edícia Fortuna Litera

Jack a Mabel si uprostred nespútanej Aljašky budujú nový život. Hoci márne túžia po dieťati, ich láska zostáva silná.Keď jedného dňa zrazu nasneží, vybehnú pred svoj zrub a postavia si snehuliaka - dievčatko zo snehu. Ráno však nájdu iba stopy smerujúce k lesu. V najbližších týždňoch vídajú plavovlasé dievčatko, ktoré zrejme chodí po okolí. Boja sa o tom spolu hovoriť, lebo majú podozrenie, že dlho pestované nádeje ich pripravili o rozum.Dievčatko po čase príde až k ich zrubu a prezradí im, že sa volá Faina. Toto výnimočné stvorenie je plné čara, múdrosti i detskej naivity. Loví s červenou líškou po boku, privoláva metelicu a prežíva v drsných podmienkach divočiny.Na tomto krásnom a nebezpečnom mieste však nič nie je také, ako sa zdá.

Dcéra snehu ma najprv nezaujala. Basterka s blogu Knihy nekoušou ju chválila ale mne anotácia prišla nudná.Po par mesiacoch som na ňu narazila v knižnice ale znova som okolo nej prešla. Keď som ju tam uvidela po par týždňoch znova, nakoniec som si ju domov odniesla aj keď som stale bola trochu na pochybách ale povedala som si: Skúsim to,nemám čo stratiť a keď ma nebude baviť vratím ju. Po prečítaní môžem napísať len jedno- Kniha je krásna.Príbeh je o,bolesti ,o snoch, nádeji, obety, odhodlania a priateľstva.Toto všetko sa skrýva v tejto knihe.

Manželsky pár Jack a Mabel prežili vo svojom živote veľa bolesti no i napriek tomu je medzi nimi veľmi silná láska. Autorka vykreslila oboch manželov realisticky čo je plusom tejto knihy. Máju reálne problémy hlavne jednu túžbu si chceli splniť ale to im bohužiaľ osud nedoprial .Oboch som si obľúbila aj keď som v niektorých momentoch nie vždy s Mabel stotožnila. Viem čo si prežila a ja si to absolútne neviem predstaviť prežiť takú ranu osudu ako ona i napriek tomu som nie vždy Mabelinemu chovaniu chápala a s niektorými rozhodnutiami a názormi som nesúhlasila .Jacka som si obľúbila viac ako Mabel. S ostatných postav som si obľúbila Esther,Mabelinu priateľku. V dcére snehu je okrem hlavných hrdinov i mnoho iných postav ktoré skvele dopĺňajú dej.

Dcéra snehu ktorú napišala Eowyn Iveyová je prvotina tejto autorky a rozhodne stoji za prečítanie .Jedno negatívum som tu predsa len našla a to že koniec bol veľmi urýchlení akoby autorka chcela mať už knihu dávno za sebou. Ine negatívum som v tejto knihe nenašla .Pozitívum tejto knihy bol autorkin štýl .Od prvej strany vás vťahuje do divokej no krásnej Aljašky a vy mate pocit že sa nachádzate samotnom príbehu a s Mabel a Jackom prežívate všetky starosti i radosti.

Dcéra snehu je zvláštna kniha s prvkami fantasy a s nádychom tajomna. Čítanie je vo veľmi pomalom tempe čo môže niekomu prísť ako nudne ale autorka vo vás vyvolá prvými vetami obrovskú zvedavosť čo sa bude ďalej diať že pomalšie tempo vám vôbec nebude vadiť .Dcéra snehu je veľmi nezvyčajní a originálny príbeh ktorý sa vám dostane pod kožu a dlho po prečítaní budete nad nim premýšľať .Dcéru snehu jednoducho musím odporučiť všetkým ktorý majú radi čarovne príbehy o silnej láske ktorá prekoná najťažšie prekážky, dokonca aj v tej najdrsnejšej krajine.