ERIK AXL SUND-Havranie dievča (Recenzia)

14. dubna 2015 v 17:21 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:ERIK AXL SUND
Názov knihy:Havranie dievča
Séria:Slabosť Victorie Bergmanovej
Počet strán:405
Vydavateľstvo: Ikar

Kriminálna komisárka Jeanette Kihlbergová už v praxi zažila všeličo, ale keď ju zavolajú k najnovšiemu prípadu, musí pozbierať všetky sily. V kríkoch neďaleko stanice štokholmského metra sa nájde telo malého chlapca. Mumifikované, zohavené, s početnými ranami, telo, ktoré sa bránilo útoku, dokým vládalo, ako keď v ringu bojujú na život a na smrť cvičené psy. Chlapec je pravdepodobne cudzinec "bez minulosti", ktorý zdanlivo nikomu nechýba, a tak prípad má pre jej nadriadených i prokurátora len nízku prioritu. Jeanette sa nevzdáva, ale stôp je málo a vyšetrovanie sa komplikuje. Hromadia sa však aj problémy v súkromnom živote - manžel je neúspešný umelec a ťarcha financovania rodiny ostáva na nej.Psychoterapeutka Sofia Zetterlundová vyšetruje dvoch klientov: Samuela Baia, detského vojaka zo Sierry Leone, a Victoriu Bergmanovú, ženu v strednom veku, ktorú v detstve týrali a zneužívali. Dvaja rôzni ľudia s rovnakým problémom - u oboch badať znaky závažnej poruchy osobnosti. Jeanette a Sofia riešia tú istú otázku: Akému veľkému utrpeniu môže človek vystaviť druhého človeka, skôr než sám prestane byť človekom a stane sa monštrom? Obe ženy sa zblížia, možno až priveľmi. Dokonca sa jedného dňa vyberú s Jeanettiným synom Johnom do lunaparku a zlo sa opäť priblíži, je celkom blízko...

O knihe Havranie dievča ste určite počuli alebo ste ju zazreli v kníhkupectve. Koho by nezaujala zvláštna a trochu desivá obálka knihy ktorá na vás hľadí z regálu. Na Havranie dievča ma nalákala blogerka Rodaw ,knihu vychvaľovala do nebies aj keď som zo začiatku bola skeptická a dlhé mesiace čo ju vždy Rodaw spomínala som ju vytrvalostne odmietala nakoniec som povedala že to skúsim a uvidím. Od Havranieho dievčaťa som radšej nič neočakávala pretože väčšinou keď sa na knihu teším a podľahnem tomu že knihu každý vychvaľuje a každý mi ju odporúča tak mňa sklame .Pocitu ktorý som dostala po prečítaní knihy som sa dlho nemohla zbaviť.

Hlavná hrdinka tejto knihy je kriminálna komisárka Jeanette Kihlbergova. Čo napísať o Jeanette? Skvelá policajtka, inteligentná .Autori však Jeanette nevykreslili len ako ,,tvrdú" policajtku ale ukázali nám aj je citlivú stránku. Počas čítania spoznáme jej život, jej rodinu a problémy .Psychoterapeutka Sofia Zetterlundova mi nesadla odvtedy ako sa v knihe objavila .Cítila som že s ňou nie je všetko v poriadku a to čo autori pre náš pripravili súvislosti so Sofiou šokuje a prekvapí .V knihe vystupuje mnoho postav ktorých autori opísali len okrajov ale vôbec to neberte ako negatívum.

Autori použili ako námet dosť citlivú tému a to zneužívanie a obchodovanie z deťmi a načrtli i detskú pornografiu .Počas čítania sa mi veľa krát stalo že môj žalúdok spravil mierne salto a nebolo mi všetko jedno. Niektoré časti boli drsne a nechutne a niektoré sa zase zmiešali a boli dosť psycho. Pod menom Erik Axl Sund sa skrývajú dvaja autori ktorý napísali Havranie dievča skvelé a po prečítaní budete niekoľko minút premýšľať nad knihou a určite vo vás niečo zanechá.

Aj keď je tato kniha bezpochyby skvela jednu chybičku by som tam však predsa našla a to že som sa niekedy strácala v deji. Kniha je veľmi zvláštne napísaná a ak budete mať nutkanie knihu odložiť nespravte to a trochu s knihou zabojujte. Minulosť sa skvele prelína so súčasnosťou .Havranie dievča je kniha plna šokujúcich zvratov. Pozitívom tejto knihy je aj to že autori v knihe všetky scény, udalosti popísali veľmi realisticky Pomalé gradovanie deja mi absolútne vyhovovalo pretože po cely čas som sa nemohla zbaviť pocitu že koniec ma dostane a ten ma teda dostal. Koniec knihy je taký že knihu mate chuť vyhodiť von oknom alebo bežať do najbližšieho kníhkupectva (aj keď je dajme tomu štvrť 11 ako to bolo v mojom prípade keď som dočítala knihu) a isť si okamžite kúpiť druhy diel. Autori vás po cely čas držia v napätí a dej je nepredvídateľný. Havranie dievča je skvelý psychologický thriller pri ktorom vám vďaka pomalému odkrývaniu hnusných a zvrátených tajomstiev z minulosti bude tuhnúť krv žilách a tato kniha sa vám dostane pod kožu a štýl písania oboch autorov to len podčiarkne. Odporúčam.