Kristin Cashore-Ohnivá (Recenzia)

22. dubna 2015 v 11:30 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Kristen Cashore
Séria: Sedem kráľovstiev
Počet strán:413
Vydavateľstvo: Ediposs

Prequel (druhá kniha odohrávajúca sa časovo ešte pred prvou) ku Výnimočnej sa odohráva naprieč horami smerom na východ siedmych kráľovstiev, v skalnatej, vojnou zničenej krajine nazývanej Dells. Žijú tam nádherné stvorenia nazývané príšery. Príšery majú podobu normálnych zvierat: horských levov, vážiek, rýb, koňov, ale ich srsť alebo perie sú väčšinou nádherne sfarbené - tyrkysové, trblietavo bronzové, perleťovo zelené - a ich mysle majú moc kontrolovať mysle ľudí. 17- ročná Fire (Oheň) je posledná príšera s ľudskou podobou v Dells. Krásne príšerná telom aj mysľou, s ľudskou schopnosťou odhadnúť čo je správne a čo nie, je nenávidená a vzbudzuje nedôveru takmer u každého. Táto kniha je jej príbehom. Rozmýšľate, prečo sa kniha označuje ako prequel? Ohnivá sa odohráva 30-niečo rokov pred Výnimočnou a má s ňou jednu spoločnú postavu - malého chlapca s dvojfarebnými očami, ktorý pochádza z nikto-nevie-odkiaľ a má zvláštnu schopnosť, ktorú čitatelia Výnimočnej budú považovať za povedomú a znepokojujúcu.

O knihe Výnimočná ste si už určite prečítala recenziu na mojom blogu. Ak nie, nájdete ju TU. Na ohnivu som sa tešila a bola som zvedavá keďže som na knihu čítala pozitívne recenzie. Moja radosť však začala veľmi rýchlo prechádzať až nakoniec spľasla ako bublina. Ohniva s pera Kristen Cashore ma sklamala.

S hlavnou hrdinkou som sa vôbec nestotožnila a neobľúbila som si ju. Vatra bola zvláštna postavička a aj keď zo začiatku mi nebrnkala na nervy v druhej polovici knihy som myslela že ma porazí. Jej večne úvahy ,rozhodnutia mi liezli na nervy a ja som si v duchu vravela :Čo furt riešiš, už toľko neanalyzuj prosím ťa. Vatra mala však aj svetle stránky kedy prestala toľko analyzovať a vtedy sa o popredia dostala jej odvaha a sila a správne rozhodnutia ktoré následné začala analyzovať a opäť to išlo do stratená .S vedľajších postav som si obľúbila Clary a Brigana a Vatrine strážkyne.

Príbeh bol síce originálny ale ja som s nim od prvej strany bojovala. Niektoré miesta boli nudne pri iných som zase dychtivo otáčala stránky čo sa bude ďalej diať. Láska medzi dvomi hlavnými hrdinami ani neviem kedy vznikla keďže hlavný hrdina sa v knihe vyskytol malo a odrazu Vatra premýšľa nad nim inak ako na začiatku keď sa stretli .Vtedy som na knihu pozerala a hovorila som si: Kedy sa do seba zaľúbili? .Ďalšie negatívum v tejto knihy je že sa môžete veľmi ľahko stratiť v deji. Mne sa to bohužiaľ stavalo dosť často a preto som sa musela vrátiť aj o dve strany .V postavách som niekedy mala guľáš kto čo hovorí, kedy začal rozhovor.

Ohniva si určite získa a získala mnoho fanúšikov ,mňa si bohužiaľ nezískala. Kniha by podľa mňa mohla mať aj o 20 strán menej .Na konci mi to už prišlo trochu naťahované. I napriek tomu že ako som už veľa krát spomenula sklamala a nemilo prekvapila prečítam si aj posledný diel s názvom Iskrivá.