Garth Nix-Sabriel (Recenzia)

8. května 2015 v 12:52 | Sima |  Knižné recenzie
Autor: Garth Nix
Počet strán: 286
Vydavateľstvo: Slovart
Séria:Staré kráľovstvo

Sabriel má osemnásť rokov a práve zložila záverečné skúšky na internátnej akadémii. Do konca roka ostávajú dva týždne, keď sa uprostred noci zjaví v škole mŕtvy vyslanec. Priniesol jej otcove nástroje: nekromantické zvonce a Abhorsenov meč. Sabriel sa vydáva do Starého kráľovstva, aby našla otca a pomohla mu. Odmieta sa zmieriť s myšlienkou, že by mohol byť mŕtvy. Staré kráľovstvo je však v úplnom rozvrate: dvadsať rokov bezvládia spôsobilo, že sa všade potulujú voľnomagické stvorenia a mŕtvi, ktorých do sveta živých nekontrolovane povolávajú nekromanti. Sabriel zisťuje, že aj jej otec bol nekromant, ale taký, ktorý mŕtvych spútaval a slúžil Výsade a kráľovstvu. Sabriel, hoci nepripravená, musí zaujať jeho miesto. V nadchádzajúcej bitke budú totiž proti sebe bojovať sily Života a Smrti. A Sabriel bude musieť čeliť vlastnému osudu.

Na Sabirel ma nalákala blogerka Naty .Garth Nix je skvelý autor ktorý vás dokonale vie vtiahnuť do deja. Kniha sa mi páčila ale predsa to tu bolo trochu komplikovanejšie. Kým som si zvykla na autorov štýl trochu mi trvalo začítať so do tohto zaujímavého a nevšedného príbehu.

Už po prvých stránkach a to sa mi dlho nestalo som si obľúbila Sabriel . Je inteligentná, silná i citlivá. Mačiak bola postava ktorú som si takisto ako hlavnú hrdinku veľmi obľúbila .Koho som si však vôbec neobľúbila bol Brúsik. Veľmi zvláštna postava .V knihe je minimum postav, takže kniha nie je veľa postav a vám nehrozí že sa každú chvíľu budete strácať v deji.

Spomínala som na začiatku že mi veľmi dlho mi trvalo kým sa naladila na vlnu Garatha Nixa.Zo začiatku som s knihou trochu bojovala a miestami som sa aj nudila. Potom však nastal zlom a ja som sa ponorila do tejto knihy a nudu sa vytratila. Sabriel je veľmi zvláštna kniha, nie každému sadne autorov štýl písania ale ak ste okolo tejto knihy v kníhkupectve náhodou prechádzali ,neisti či sa do nej pustiť alebo nie ,za seba hovorím že by ste to mali skúsiť. Plusom je aj mapka ktorú najdete v knihe, vďaka nej sa lepšie vžijete do príbehu.

Pomalé gradovanie deja v tejto knihy mi vôbec nevadilo. V knihe Sabriel nájdete akciu ale i štipku romantiky. Sabriel s pera Gartha Nixa odporúčam všetkým, milovníkom i tým ktorý fantasy čítajú menej. Čaka vás neuveriteľný svet ktorý vás dostane.Odporúčam.