John Green-Papierové mestá (Recenzia)

23. května 2015 v 13:31 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:John Green
Počet strán:294
Vydavateľstvo:YOLi

Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné! Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky - a možno aj svoju vlastnú.

Predtým ako vyšli od Johna Greena Na vine sú hviezdy som absolútne netušila že nejakí Green existuje. Hviezdy som čítala ešte pred tým veľkým ošiaľom a potom znova. Keď vyšli u nás Papierové mesta nemohla som si ich nechať ujsť ale trochu som sa bála že to budú ďalšie Hviezdy (neviem doteraz prečo som si to myslela).V tom období keď som si knihu kúpila by som ďalšie hviezdy nezvládla .Až teraz po dlhom čase som knihu vzala do rúk a začítala sa. Opäť to bol neobyčajný a zvláštny príbeh ktorý môže vymyslieť len John Green.

Hlavnou postavou v Papierových mestách je Quentin-Kvéčko a Margo Rothová Spiegelmanová. Kvéčko je chalan ktorého ste už určite stretli. Chlapec ktorý je terčom posmeškov tých druhých ktorý si myslia že zjedli všetku múdrosť sveta. Aj keď Kvéčko nemá svaly zákonité to neznamená že by sme doňho mali strkať alebo sa mu vysmievať. Pravé tým akým bol Kvéčko si získal moje sympatie. Bol vtipný a svojsky. Trochu tvrdohlavý. Zo začiatku sa vám môže Kvéčko zdať utiahnutý ale aj on sa postupne ako mu do života vtrhne a vzápätí zmizne Margo môžeme sledovať ako sa mení z utiahnutého chlapca na chalana ktorému keby ste povedali že o par dni povyvádza toľko veci tak by vám neveril. Naopak Margo som si neobľúbila. Bola zvláštna, miestami panovačná a hlavne tvrdohlavá S vedľajších postav som si obľúbila Rada a Lacey.

Papierové mesta bola skvelá kniha aj keď tam bolo par miest ktoré ma trochu nudili i napriek tomu je tento príbeh skvelý. Kniha nájdete humor tipicke pre Johna Greena ale hlavne lásku. John Green napísal zvláštny no originálny príbeh ktorý vás bude baviť od prvej strany. V knihe nájdete aj veľmi pekne myšlienky.

Papierové mesta tento rok uvidíme aj vo filmovom spracovaní na ktorý sa veľmi teším a som zvedavá ako to filmári zvládnu .Ak ste nič od tohto autora ešte nečítali,mali by ste to čim skôr napraviť. Na vine sú hviezdy i Papierové mesta sú krásne knihy ,s krásnymi myšlienkami .Odporúčam.