Stieg Larsson-Vzdušný zámok,ktorý vybuchol (Recenzia)

3. května 2015 v 19:57 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Stieg Larsson
Počet strán:510
Séria:Millennium

Vzdušný zámok, ktorý vybuchol je treťou časťou najslávnejšej série modernej švédskej literatúry. Hlavnú hrdinku Lisbeth Salanderovú po vyrovnávaní účtov dcéry s otcom, bývalým ruským agentom Alexandrom Zalačenkom, privážajú do nemocnice s guľkou v hlave. Záchranou jej života sa však začína boj, v ktorom ide o všetko. Jej súperom je tajná organizácia švédskej bezpečnostnej služby. Novinár Mikael Blomkvist, ktorý Lisbeth Salanderovú našiel postrelenú na statku v Gosseberge a zachránil ju, začína písať knihu. Konečné zúčtovanie s ľuďmi, ktorí Lisbeth ohrozovali po celý život. Odhaľuje však, že korene zločinov siahajú oveľa hlbšie, ako čakal.

Séria Millennium žnie úspechy aj dlhé roky po vydaní.Ďalší fanúšik tejto série som aj ja a pravé vďaka tejto série som prepadla severským kriminalkam. Tretie pokračovanie s názvom Vzdušný zámok,ktorý vybuchol opäť nesklamal ALE predsa som s touto častou trochu bojovala a moje nadšene pocity z predošlých časti pomaly zmizli a nahrádilo ho sklamanie.

V tejto časti budeme opäť prípad riešiť s našimi známi známymi aj keď Lisabeth to bude mať trochu komplikovanejšia keďže bude zavretá v nemocnici a strážená policajtmi.Mikael mi v tejto časti strašne liezol na nervy. Opäť to bol typicky Mikael akeho poznáme s predošlých časti. Ženy s neho išli do kolien a ja doteraz nechápem prečo pretože mi absolútne takí užasni neprišiel.Skôr naopak.Mikael je skvelý novinár,bystri a vôbec si nedáva servítku pred ústa ale jeho ego mi prišlo miestami veľmi nafúkané .Predošlých častiach som to ani tak nepostrehla ale tu mi to niekoľko krát bilo do oči. Lisabeth bola jednoducho skvelá. Aj v tejto časti sa mihnú známe i nove postavy ktoré skvele zamiešaju karty.

Opäť to bolo také tipicke pre Larssnovske.Na začiatku predstavovanie nových postav, nahliadnutie do ich života ale hlavne do ich pracovnej sféry a tu som narazila na problém. Veľmi ťažko som sa do knihy začítavala ,miestami ma to už nudilo a nadšenie ktoré som mala na začiatku ma veľmi rýchlo opúšťalo a nahrádzalo to sklamanie. Po 120 strane však nastal zlom ,obrovsky. Kniha ma tak pohltila že som ju len tak ľahko nemohla odložiť.

Vzdušný zámok ktorý vybuchol bol i napriek tomu začiatku s ktorým som bojovala až som nakoniec zvíťazila skvelý. Perfektne zakončenie série(som zvedavá čo bude v štvrtej časti).Autor ako v predošlých dvoch častiach sa s vami hra. Odkrývajú sa zločiny a vy sa počas nich škodoradostne škeríte pretože Lisabethin život sa začína meniť a ľudia ktorý ju chceli dostať, nemajú jedinú šancu .Milion pocitov som mala počas čítania knihy. Od sklamania, nudí až potom že som sa pristihla ako napäto otáčam stránky a dúfam spravodlivý koniec .Stieg Larsson je skvelý spisovateľ a mrzí ma že do sveta severských kriminálok nepribudne ďalšia jeho kniha. Ak ste prečítali Muži ktorý nenávidia ženy a Dievča, ktoré sa hralo s ohňom rozhodne si nenechajte ujsť ani tento diel. Autor píše zaujímavo a pútavo. Čitatelia ktorý otáľajú či začať čítať alebo nečítať tuto sériu by to mali skúsiť, možno pravé vďaka nej tak ako ja prepadne takémuto žánru.Odporúčam.