Cassandra Clare-Mesto Nebeského ohňa (Recenzia)

23. června 2015 v 18:31 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Cassandra Clare
Počet strán:541
Séria:Nástroje smrteľníkov

Nočné mory sa stali skutočnosťou. Sebastianovi Morgensternovi sa podarilo rozdúchať nepokoje medzi Tieňolovcami. S Pekelnou čašou v rukách premieňa Tieňolovcov na temné stvorenia, ktoré sa musia postaviť proti vlastným rodinám i milovaným. Vystrašení Tieňolovci hľadajú útočisko v Idrise, no so všetkými bojovníkmi proti temnote za začarovanými hranicami ich domoviny, kto ochráni svet pred démonskou inváziou? Keď sa prezradí najhrozivejšie sprisahanie proti Tieňolovcom v dejinách, Clary, Jace, Isabelle, Simon a Alec musia zutekať pred hnevom Rady. Na ceste za zbraňou schopnou zničiť Sebastiana vkročia do démonských dimenzií, kam Tieňolovci nikdy nezavítali a z ktorých sa ešte žiaden smrteľník nevrátil živý...

Svet tieňolovcov ktorým vdýchla život Cassandra Clare zbožňujem. Obľúbila som si nielen sériu Nástroje smrteľníkov ale i sériu Pekelne stroje. Netrpezlivo som čakala na poslednú časť .Keď som konečne mala v rukách Mesto nebeského ohňa tvárila som sa ako malé dieťa na Vianoce ktoré našlo kopu darčekov pod stromčekom.Včera som prečítala posledné stránky šiestej časti a po prečítaní na mňa doľahol zvláštny pocit, trochu aj smútok. Doteraz si pamätám ako som sa s miernymi obavami púšťala do Mesta kosti a po prečítaní som okamžite chcela ďalšie časti .Cassandra Clare píše fantasticky a dokázala mi to aj poslednou častou ktorá bola jednoducho perfektná.

Tentoraz som absolútne nemala problém s Clary. Clary dospela, už nie je s nej to dievča ktoré sa bezhlavo a hlavne samo púšťa do nebezpečných situácii.V tejto časti bola inteligentná,vtipná a odvážna. Jace bol opäť ironicky, vtipný jednoducho skvelý.Alec a Magnus sú moje zlatíčka(to už asi viete) a bola som zvedavá ako to medzi nimi dvoma dopadne keďže piata časť skončila tak ako skončila, ako to dopadlo v poslednej časti si prečítajte.To by nebola Cassandra keby nám v súvislosti s Alecom a Magnusom nepripravila par infarktových situácii. Isabelle bola skvela.Odvážna ale čo sa mi najviac na nej páčilo bolo že nám konečne odkryla svoju pravú tvar.Isabelle je navonok tvrda, nepochybne skvela tienolovkyna no vo vnútri je citlivá. Simon bol fajn. Odvážny no hlavne obetavý. Sebastian bol debil ktorý mi po cely čas brnkal na nervovú sústavu. V knihe vystupujú aj postavy s Pekelných strojov.V knihe okrem našich starých známych postav vystupujú aj nové postavy.

Cassandra Clare vás od prvej strany vťahuje do záverečného príbehu o tienolovcoch Počas čítania sa budete raz usmievať od ucha k uchu, o minutu nato zostanete nepríjemné prekvapený niekedy si dovolím tvrdiť až v šoku. V knihe sa nachádza aj par pekných myšlienok..

Ako som spomínala predtým Cassandra píše skvele. V knihe nájdete akciu, romantiku, tajomno.Zvedavosť ktorú vo váš autorka po par stranách vyvolá vás bude nútiť prevracať stránky pokým neprevrátite poslednú stranu.Opäť sa pripravte na veľa prekvapivých zvratov ,intríg a samozrejme bojov. Autorka kasne opísala priateľstvo medzi našimi tieňolovcami. Mesto nebeského ohňa odporúčam všetkým tým ktorým tak ako ja učaroval svet tieňolovcov. Teším sa na ďalšie autorkine knihy.