Gillian Flynnová-Ostré předměty(Recenzia)

28. června 2015 v 20:11 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Gillian Flynnová
Počet strán:270
Vydavateľstvo:Knižní Klub

Stěží si představit hrůznější zločin než uškrcení malé holčičky. Zapomenuté missourijské maloměsto Wind Gap se ještě nevzpamatovalo z jedné brutální vraždy, a už je tu další, stejně strašná a nepochopitelná. Proč nevinné dívky? A proč jim vrah vytrhal skoro všechny zuby? Pro mladou chicagskou reportérku Camille Preakerovou, která ve Wind Gap vyrůstala, je takový případ vítaným sólokaprem. Jenže to, co se zprvu zdálo jako kariérní příležitost, získá nakonec mnohem osudovější a tragičtější podobu. Ukáže se, že posedlost jde v tomto příběhu až na krev. A to do slova a do písmene.

Ostré předměty boli moja prvá kniha od tejto autorky. Gillian Flynnova napísala okrem tejto knihe Zmiznuté dievča ktoré bola v roku 2014 uvedene do kín a 18.6 bol do kín uvedení film Temne miesta ktoré vznikli podľa autorkinej ďalšej knihy .Gillian Flynnová je vo svete veľmi uznávaná a ma rozhodne talent napísanie.Veď pravé Ostré předměty ktoré boli mimochodom jej prvotina získalo po vydaní niekoľko ocenení.

Hlavou hrdinkou tejto knihy je novinárka Camille. Jej život vôbec nie je skvelý. Detstvo mala ťažké a to bolo aj príčinou prečo si už v skorom veku prežila sex a alkohol a iné veci. Rany z detstva a hlavne nezáujem matky si Camille bude po cely život niesť zo sebou lebo nezostali jej len jazvy na duši ale i na tele .Camille mi spočiatku vôbec nebola sympatická až keď sa postupne odhalovala minulosť jej matiky, som ju začala chápať a bolo mi jej ľúto a na jej matku som bola veľmi naštvaná.Camille bola utiahnutá a svojská.Jej matka Adora mi od začiatku nebola sympatická a postupne som prichádzala nato že ma o koliesko menej. Amma bola nevlastná setra Camille.Aj ta mi zo začiatku prišla ako rozmaznaný, drzí fracek.Na konci som už zmenila názor. Amma bola ako Camille. Zraniteľná a aj keď o ňu matka javila záujem ,bolo to všetko nakoniec úplné inak .V tomto príbehu som po cely čas mala pocit že každej postave tak trochu prepína okrem policajta Richarda ktorý mi bol sympaticky ale naštval ma nakoniec.

Ostré předměty je zaujímavá kniha so silným príbehom.Do príbehu pomaly vstupujú nove a nove postavy a vy si každú chvíľu v mysli vravíte: To bude on. O dve strany sa však na scéne objaví nová postava ktorá opäť zamotá príbeh.Jedine negatívum knihy je to že niektoré časti v knihe ma nudili.Príbeh napísala autorka veľmi realisticky a po cely čas mate pocit že sa nachádzate v mestečku a hľadáte vraha malých dievčat spolu s Camille.

Ostré předměty ma prijemne prekvapili a od autorky si v budúcnosti určite prečítam aj ďalšie jej knihy.Autorka ma zvláštny štýl písania ale po par stranách som si zvykla a už mi nerobil žiaden problém.Ak ste ešte nečítali Ostré předměty a mate radi Psychothrillery knihu by ste si nemali nechať ujsť.