Lars Kepler-Uspávač (Recenzia)

3. června 2015 v 18:39 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Lars Kepler
Počet strán: 479

V mrazivej štokholmskej noci kráča po železničnom moste mladý muž. Má legionársku chorobu a je silne podchladený. V nemocnici zistia, že Mikael je už sedem rokov vyhlásený za mŕtveho. Pred trinástimi rokmi sa údajne stal jednou z posledných obetí sériového vraha, ktorého zatkol svojský komisár Joona Linna. Jureka Waltera odsúdili a zatvorili na uzavreté oddelenie psychiatrického ústavu. Kde teda žil Mikael celých trinásť rokov?Nečakané svedectvo a prekvapujúca Mikaelova výpoveď vyvolajú obnovenie uzatvoreného prípadu. Polícia sa dostáva do časovej tiesne, lebo v hre je záchrana ďalšieho ľudského života. Jediná možnosť, ako sa vo vyšetrovaní pohnúť ďalej, je kontakt s beštiálnym Jurekom Walterom. Treba preniknúť do jeho blízkosti a získať si jeho dôveru. V tej chvíli sa však začína hra mačky s myšou - ale kto sa vlastne s kým zahráva? Ožívajú aj nočné mory Joonu Linnu, lebo vrah trpko poznačil nielen osud desiatok ľudí, ale aj jeho.

Lars Kepler, meno pod ktorým sa skrývajú manželia Alexander a Alexandra Ahndorilovci sú vo svete veľmi obľúbená dvojica píšuca krimi. Uspávač ma zaujal už veľmi dávno ale až teraz som sa konečne dostala k prečítaniu a ľutujem. Kniha bola jednoducho perfektná a bavila ma už od prvej strany a hovorím si že som bola pekná ťava že som tuto knihu tak dlho obchádzala a nepustila som sa do nej hneď ako som mala možnosť .Na knihe vôbec nie je poznať že to píšu dvaja autori takže ak ste sa tohto obávali, nemáte sa čoho .Uspavač ma dostal a rozhodne toto nebude posledná kniha od tejto skvelej dvojice autorov.

Joona Linna je hlavným hrdinom.Joona je sympaticky, nekompromisný a skvelý policajt.Je inteligentný, odvážny. Okrem Joonu som si obľúbila ešte Sagu a to čo musela podniknúť bolo veľmi odvážne a aj nebezpečne. Saga tak isto ako Joona bola skvelá .V knihe sa vyskytne mnoho postav ktoré skvele doplnia a zamotajú dej.

Predstavovanie rôznych dobrých či zlých postav sa vám môže zdať nudne a ale rozhodne knihu neodkladajte. Každá postava ktorá sa v knihe vyskytla a autori opísali jej životný príbeh ma v knihe svoj význam.V knihe nám autori ponúkli pohľad do minulosti, vďaka čomu sme veľa veciam pochopili. Veľmi zvláštne sú tu kapitoly ktoré sú veľmi krátke, to sa mi zo začiatku zdalo zvláštne ale po par stranách som si zvykla. Autori dokážu v čitateľovi vyvolať zvedavosť ktorá vám nedovolí knihu len tak ľahko odložiť.

Uspávač je kniha plna napätia,tajomstiev a samozrejme akcie.Lars Kepler sa s vami geniálne zahráva a zamotáva dej. Pomalé gradovanie deja mi maximálne vyhovovalo pretože som mala stale pocit že na konci ma čaká niečo šokujúce z čoho mi padne sánka a tak sa aj stalo. Veľa krát sa vám počas čítania stane že vám po chrbte prebehnú zimomriavky. Začína sa hra Joonu s Jurekom Waletrom, tuto nebezpečnú hru by ste si nemali nechať ujsť .Odporúčam.