Dominik Dán-Básnik (Recenzia)

23. července 2015 v 18:41 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Dominik Dán
Názov knihy:Básnik
Počet strán:334

Na začiatku svojej kariéry detektíva oddelenia vrážd bol Krauz vystavený tvrdej skúške. Jeho zmysel pre spravodlivosť bol konfrontovaný s vtedajším právnym systémom a s výkladom spravodlivosti podľa socialistických právnych noriem deformovaným mocenskými praktikami. Po skončení akcie Rusalka, keď sa svojvoľne rozhodol pomôcť manželkinej spolužiačke Dane nájsť svojho otca v cudzine, dostal na výber. Krauz sa rozhodol. Rozsekol svoj gordický uzol a rozhodol sa ostať na oddelení vrážd. Lenže to ani Burger a ani elév Krauz netušili, že ich o pár dní čaká prípad, ktorý preverí nielen ich odborné schopnosti, ale aj najdôležitejší princíp spolupráce detektívov - dôveru. Z detektíva Krauza sa stane podozrivý zo spáchania série vrážd mladých dievčat. Pomôcť mu môže iba kolega, ktorý mu aj napriek kontroverzným dôkazom ostane verný, a vrah - básnik, ktorý ukradnutými básňami manipuluje všetkým a všetkými.

Dominik Dán je autor mnohých úspešných kníh. Každá jeho kniha sa stala Bestsellerom a ja som si chcela niektorú s jeho kníh už veľmi dlho prečítať. Opäť som sa teda vybrala do knižnice a z poličky na mňa pozeral Básnik.Anotácia knihy ma veľmi zaujala tak som si povedala že je najvyšší čas prečítať si niečo od tohto autora. Aj keď som zo začiatku trochu s knihou bojovala. Mala som chaos v postavách a aj so štýlom písania autora som chvíľku bojovala po par stranách som si už zvykla a knihu som prečítala za veľmi krátky čas a bolo to rozhodne skvelé a napínavé čítanie.

Hlavným hrdinom je mladý Richard Krauz. Richard bol skvelý, inteligentný policajt ktorý sa len tak ničoho nezľakol. Obľúbila som si ho tak isto ako jeho dvoch kolegov Hanzela a Burgera.V knihe vystupuje mnoho postav ktoré do deja vstupujú postupne a aj keď si na začiatku poviete :Tak už to viem, je to on. Postupne do deja prichádza viac postav ktoré skomplikujú prípad a aj samotný život vyšetrovateľa Krauza.

Príbeh je situovaný do roku 1988. Veľmi sa mi páčilo že príbeh bol vsadený do minulosti. Samotný autor aj v skutočnosti vyšetruje vraždy a iné trestne činy a to pridala príbehu autentickost.Dominik Dán je skvelý autor a v tejto knihe nájdete akciu a napätie. Autor dokáže v čitateľovi zvedavosť a tak napäto otáčate strany.

Udalosti, ľudia a veci ktoré vám v knihe nebudú najprv dávať význam budú do seba pomaly zapadať a vyústi to do zaujímavého záveru. Dominik Dán píše skvelo a v budúcnosti sa porozhliadnem aj po jeho ďalšej knihe.Odporúčam.