Jana Šulková-Dievča s maskou (Recenzia)

8. srpna 2015 v 15:31 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Jana Šulková
Názov knihy:Dievča s maskou
Počet strán:223
Vydavateľstvo:Motýľ

Život tínedžerov je ťažký... Pohybujeme sa v krutej spoločnosti, donekonečna riešime vzťahy s opačným pohlavím, rodinou, priateľmi. To všetko nás zaťažuje a zraňuje naše srdcia. Navyše nám hormóny zatemňujú mozog, plieskajú nás o steny a nútia robiť nezmyselné veci, ako napríklad skúšať fajčiť marihuanu. Celý náš život je ako Rubikova kocka. Snažíme sa ju zložiť, neustále otáčame jej strany a nútime jednotlivé farby do seba zapadnúť, no nedarí sa nám... Ani jeden deň nie je bez problému... Volám sa Mima a môj život je dokonalý iba navonok. Mám všetko, po čom môže dievča v mojom veku túžiť. Okrem seba. Denne nastavujem svetu tvár, ktorá mi nepatrí, a to len preto, aby som zapadla a bola obľúbená. No na druhú stranu sa už vrátiť nechcem. Veď byť outsider je v porovnaní so životom princeznej Mimi niečo hrôzostrašné!"Dievča s maskou je príbeh mladého dievčaťa o spoznaní samej seba. O tom, že maska, ktorú Mima nosí, ju zabíja, a že odraz, ktorý každé ráno vidí v zrkadle, nie je jej. Do jej života nečakane vstúpi on. Štipendista, na ktorého má zakázané sa čo i len pozrieť, nieto sa doňho ešte zamilovať!

Slovenska autorka Jana Šulkova sa do povedomia čitateľov dostala pravé prvotinou Dievča s maskou. Priznám sa že ja som od Janky čítala jej druhu knihu Silnejšia ako osud a bolo to prijemne prekvapenie a vďaka Jankinmu štýlu písania som si knihu užila. Bola som aj zvedavá na jej prvú knihu na ktorú som čítala rôzne názory ,niektorí ju chválili iný kritizovali .Veľmi sa mi na autorke páči že zo začiatku vám dá príbeh ktorý ste čítali ,budete čítať a niekde v polovici sa tak to nečakane zvrtne že posledné strany čitate s otvorenými ústami alebo so slzami v očiach. Proste reálny príbeh ktorý ako sa hovorí píše sám život.

Tentoraz som s hlavnou hrdinkou Mimou mala trochu problém. Ako princezná Mima sa správala strašne a najradšej by som ju ovalila panvicou. Samozrejme vedela som že to všetko len hra i napriek tomu mi neskutočne liezla na nervy. Normálna Mima bola v pohode aj keď boli tam momenty kedy mi prišla trochu umrnčaná. Tobias, štipendista ktorý nečakane vstúpi do Miminho života a prevráti jej všetko hore nohami bol jednoducho skvelý a to čo si pre neho pripravila autorka...uff, koniec tejto knihy ma viac naštval ako osud hrdinov knihy Silenejšia ako osud.Mimin frajer Filip, bol totálny idiot, dement,blbec a ešte aj horšie ale nebudem tu písať vulgarizmy. Obyčajní rozmaznaný fracek ktorého by som neovalila panvicou ale rovno lopatou. Mimina kamarátka Paula mi zo začiatku povahovo nesadla,nepáčilo sa mi aj jej správanie ale na konci sa to už zmenilo a obľúbila som si ju.

Dievča s maskou je skvelá oddychovka ktorá však bude baviť nielen mladšie čitateľky ale i staršie. Po prečítaní Dievčaťa s maskou si uvedomíte že nie je dobre ak neukazujete svoju pravú tvar,pretože ak sa budete chcieť zmeniť, môže byť už neskoro a dosť kruto nato doplatíte ako to bolo v prípade Mimi.Dievča s maskou odporúčam tak ako jej druhu knihu Silnejšia ako osud.