Lisa Jackson-Prokletí (Recenzia)

17. srpna 2015 v 18:27 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Lisa Jackson
Názov knihy:Prokletí
Počet strán:565
Vydavateľstvo:Domino

Vrátit se do rodného domu. Začít nový život… Anebo projít peklem děsivých vzpomínek.Sarah McAdamsová se rozhodla začít nový život: přestěhuje se do Oregonu a zrekonstruuje chátrající rodný dům. Její dcery Jade a Gracie nejsou viktoriánskou barabiznou na břehu řeky nijak zvlášť nadšeny a na příjezdové cestě začne o správnosti svého nápadu pochybovat také Sarah. Vybaví se jí vzpomínky na chladnou odtažitou matku, na nevlastní sestru, která beze stopy zmizela... a také na noc před dávnými lety, kdy se samotná Sarah záhadně ocitla na střeše domu, celá bez sebe, v horečnatém blouznění.O domě se v kraji povídá, že je prokletý od okamžiku, kdy se ze střechy zřítila jeho první obyvatelka. Sarah jako malá cítila, že by na těch řečech mohlo něco být, a teď se jí se stejným dojmem svěřuje i dcera. Jenže Sarah nemá na takové historky čas, protože se musí zaobírat spoustou jiných, pro ni mnohem důležitějších věcí.Začne se bát, teprve když se z nedalekého městečka začnou šířit hrozivé zprávy o zmizelých dospívajících dívkách. Teprve tehdy ji staré stěny sténajícího domu dostanou do děsivého sevření. Kdesi hluboko v paměti má ukrytý klíč k rozluštění nanejvýš reálného nebezpečí. Záleží jen na ní, jestli se dokáže postavit tváří v tvář svým nejhorším obavám, aby zastavila pradávnou noční můru, která jí chce znovu vtrhnout do života...

Lisa Jackson, autorka obľúbených thrillerov i románov pre ženy. Opäť som sa nechala nalákať Rodaw z blogu Knihankov(určite vám je známa a keď nie ,choďte sa pozrieť na jej blog je skvelý).Na odporúčanie Rodaw som si prečítala aj Havranie dievča ktoré bolo perfektne tak som neváhala a do svojho wishlistu som pridala aj Prokletí od Lisi Jackson.Od tejto autorky som ešte nič nečitala okrem tejto knihy ale v budúcnosti to určite napravím .Autorkin štýl písania mi sadol,príbeh sa mi veľmi páčil a knihe nemám čo vytknúť.

Hlavnou hrdinkou je Sarah ktorá sa vracia do svojho rodného mesta spolu s dcérami Jade a Gracie. Sarah bola i napriek nepriazni osudu veľmi silná žena a milujúca mama ktorá boli schopná pre svoje dve dievčaťa spraviť čokoľvek. Sarah bola veľmi sympatická .To čo si pre ňu autorka pripravila tak to bolo šokujúce. Jade je ako dievčatá v jej veku. Náladová a ma večne zastrčení nos v telefóne Zo začiatku som ju moc nemusela ale postupne som si na je vrtochy zvykla. Grace som si viac obľúbila .Je to veľmi odvážne dievča. V knihe vystupuje veľmi veľa postav ktoré do deja vstupujú postupne a aj keď vám zo začiatku nebudú dávať súvis,vedzte že každá postava ma v knihe význam a na konci to do seba zapadne.

Lisa Jackson je skvelá autorka.Píše pútavo a už po par stranách vás priklincuje ku knihe a vy dychtivo otáčate stránky pokým nie ste na konci.Počas čítania vás niekoľko krát neprijme zamrazí a keby mne vtom okamihu niekto poklopkal po ramene alebo by niečo padlo alebo buchlo tak dostanem asi infarkt.V knihe sledujeme vývoj situácii nielen z pohľadu hlavnej hrdinky Sarah ale par krát aj z pohľadu Jade a Gracie a iných postav. Minulosť sa prelína zo súčasnosťou a vďaka Sarah a jej spomienkam zisťujeme že jej rodina nebola dokonala, skôr bola zvláštna a tak trochu psycho.

Prokleti je kniha plna napätia, tajomna a nájdete tu aj štipku romantiky. Aj keď je kniha hrubá budete ju mať rozhodne prečítanú za par dni. Dej je nepredvídateľný a aj keď si možno poviete: Hm, tento musí mať vtom prsty o par strán to buď autorka viac ešte zamotá alebo vás vyvedie z omylul.Odporučam.