Richelle Mead Upírska akadémia-Posledná obeť (Recenzia)

3. srpna 2015 v 16:45 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Richelle Mead
Názov knihy:Upírska akadémia-Posledná obeť
Séria:Upírska akadémia
Počet strán:517

Rose Hathawayová žila vždy podľa vlastných pravidiel. Porušila ich, keď utiekla z Akadémie sv. Vladimíra s najlepšou kamarátkou a poslednou žijúcou dragomírovskou princeznou Lissou. Porušila ich, keď sa zamilovala do iného strážcu - božského Dimitriho, a aj keď sa vzpierala morojskej kráľovnej Tatiane. No teraz skončila za mrežami - a dokonca za zločin, ktorý ani nespáchala. Pomôcť jej dokážu len Dimitri a Adrian, keď sa im podarí nájsť jediného žijúceho človeka, ktorý môže zabrániť jej odsúdeniu a prinútiť Morojov upriamiť pozornosť na mladú kandidátku na kráľovnú: Vasilisu Dragomírovú. Rose a Lissa sa ocitli v problémoch a zrazu sú nútené spoliehať sa na nepriateľov, lebo v priateľoch sa sklamali. Ale najviac ich ťaží otázka, či za skutočnú slobodu budú musieť obetovať to najcennejšie. Jedna druhú.

Na posledný diel s mojej milovanej série som sa veľmi tešila a bola som zvedavá ako sa to všetko skončí, kto zabil kráľovnú Tatianu a samozrejme musela som vedieť s kým skončí Rose,či s Dimitrim alebo Adrianom.Čítanie Upírskej akadémie mi sice trvalo trochu dlhšie ako je u mňa normálne(vyše 500 stranovú knihu prelúskam tak za tri dni) ale jednoducho únava spravila svoje a ja som dočítala knihu len pred par dnami.Richelle ma nesklamala a aj posledná časť Upírskej akadémie bola perfektná.

Rose patrí medzi moje obľúbené hrdinky. Aj keď som sa nielen v tejto časti ale i predošlých nie vždy s ňou stotožnila, s jej rozhodnutiami i napriek tomu ju mám rada. Je vtipná ale je hlavne odvážna,pre Lisu by spravila posledné a ako sme mali možnosť čítať nie je s nej len tvrda bojovníčka bez kúska citu v skutočnosti je to však silne a citlivé dievča. Aj v tejto časti sa Rose bezhlavo vrhla do rôznych situácii a nie vždy to vypálilo tak ako si Rose želala. Od prvej časti sa Rose podľa mňa veľmi nezmenila. Kto sa však veľmi zmenil od prvej časti je rozhodne Lisa.S ustráchaného dievčatka sa stalo odvážne dievča.Dimitri bol taky ako predtym,len si par veci uvedomil(chvalabohu) a scény s Rose som si užívala a škerila som sa pri nich ako blazon.Oni dvaja sa jednoducho k sebe hodia a bodka.Adrian je skvelý, trochu mi ho bolo ľúto na konci ale bola to jediná možnosť. Christian bol fajn. V knihe okrem postav ktoré sa objavili aj v predošlej časti vystupujú aj nove ktoré zamotajú našim hlavným hrdinom život a osud.

Upírska akadémia-Posledná obeť je kniha plna napätia a lásky. Autorka krásne opísala priateľovo medzi našimi hrdinami. V knihe je par prekvapivých momentov a ten najväčší je keď sa dozviete kto zavraždil Tatianu.RIchelle Mead je talentovaná autorka ktorá v čitateľovi dokáže vyvolať zvedavosť. Nielen v tejto časti ale aj predošlých častiach sa skvelo mieša romantika s akciou. Ak ste ešte nesiahli po Upírskej akadémie, mali by ste to čim skôr napraviť.Upírska akadémia-Posledná obeť bola perfektná kniha a ja sa teším na ďalšie autorkine knihy.Odporúčam.