Ursula Poznanski-Saeculum (Recenzia)

13. srpna 2015 v 16:51 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Ursula Poznanski
Názov knihy:Saeculum
Počet strán:479
Vydavateľstvo:Fragment

Stráviť päť dní v hlbokom lese a skúsiť žiť ako v stredoveku vyzeralo ako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitok radšej nechal ujsť. S účasťou na výprave súhlasil len kvôli svojej láske Sandre. Partia dobrodruhov sa vydáva na cestu napriek tomu, že miesto, kde chcú táboriť, bolo kedysi prekliate. Staré povedačky o tom, že kto do lesa vstúpi, nevráti sa už späť, nikto neberie vážne. Počas prvej noci príde prudká búrka a z tábora zmizne prvý člen výpravy. Zostanú len podivné odkazy vyryté do kôry stromu. Keď sa ho ostatní vydajú hľadať, začnú blúdiť. Nechá ich LES odísť?

Obálku knihy Saeculum ste už určite zahliadli v kníhkupectve alebo ste si prečítali recenziu na nejakom blogu.Saeculum napísala Ursula Poznanski ktorá si získala čitateľov svojou knihou Erebos. Na Saeculum som čítala mnohé názory ,väčšinou bohužiaľ boli negatívne a čitatelia s tejto knihy boli sklamaní. Od tejto knihy som si sľubovala mrazivý príbeh a po prečítaní sa budem báť isť do lesa. Bohužiaľ nič také sa nekoná a aj keď som strašný strašpitel s tejto knihy mám zmiešane dojmy a aj keď tam bolo par momentov pri ktorých som mala husia kožu, tých momentov bolo veľmi malo.

Hlavnou postavou bol Bastian ktorý chodil na medicinu a večne mal zastrčený nos v knihách. Sandra ktorú spoznal len nedávno ho nahovorila aby strávil 5 dni v lese ktorí je opradení historkami. A tak sa rozhodne, samozrejme kôli Sandre nechať všetko tak a 5 dni prežiť v lese, bez vymoženosti tejto doby.Bastian bl fajn chalan ale nejako extra som si ho neobľúbila.Sandru mi zo začiatku bola sympatická,no potom ukázala svoju pravú tvar a zistila som že je to obyčajná vypočítavá,namyslená krava. Ďalšiu babu s ktorou som mala na začiatku problém bola Iris.Tajomna ,chladna ,takto sa mi javila na začiatku. Postupne som zistila prečo sa tak sprava a na konci som s ňou už nemala absolútne žiaden problém.V knihe vystupuje mnoho postav medzi ktorými si nájdete svojich obľúbencov ale i tých ktorý vám nesadnú,tak ako mne.

Celkovo príbeh je originálny a neokukaný to je rozhodne plusom knihy. Prežiť v lese bez zapaliek, bateriek a jedla ktorý nebol ešte v 14 storočí.To všetko bolo super. Bohužiaľ v knihe som našla viac negatív ako pozitív. Miestami sa mi stalo že som sa stratila v deji a musela som si niektoré pasáže prečítať ešte raz. Niekedy som sa pri knihe nudila a taká som ju radšej odložila a vrátila sa k nej neskôr. Ďalším negatívom bolo aj nelogické správanie niektorých postav. Niektoré veci nedávali význam. Pozitívum tejto knihy zvedavosť ktorú vo vás autorka vyvolá po par stranách takže sa kniha číta rýchlo.

So štýlom písania Ursuli Poznanski som tiež chvíľu bojovala ale po par stranách som si už zvykla. Saeculum je zaujímavá kniha z nezvyčajnom príbehom ktorý si určite nájde mnoho priaznivcov,bohužiaľ mne veľmi nesadla ale i napriek tomu dám autorke ešte šancu a prečítam si Erebos.