David Lagercrantz -Dievča,ktoré uviazlo v pavúčej sieti (Recenzia)

13. října 2015 v 18:07 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:David Lagercrantz
Názov knihy:Dievča,ktoré uviazlo v pavúčej sieti
Séria:Millennium
Počet strán:431
Vydavteľstvo:Ikar

Časopis Millennium má nových vlastníkov. Zlé jazyky tvrdia, že éra Mikaela Blomkvista sa skončila, aj sám Blomkvist zvažuje zmenu zamestnania. Lisbeth Salanderová sa zdanlivo bezdôvodne zapojí do hackerského útoku. Berie na seba riziká, ktorým sa doteraz vyhýbala. Toto sa na ňu nepodobá. Špičkový odborník na výskum umelej inteligencie profesor Frans Balder zavolá uprostred noci Blomkvistovi, aby ho informoval, že disponuje šokujúcimi informáciami o amerických tajných službách. Prezradí mu, že bol v kontakte s mladou geniálnou hackerkou. Blomkvist tuší, o koho ide. V Blomkvistovi skrsne nádej na senzačné odhalenie, ktoré on aj časopis Millennium zúfalo potrebujú. Ako zvyčajne, Lisbeth Salanderová sleduje svoje vlastné ciele. Nadišiel čas, aby sa ich životné cesty opäť stretli.

Dovolím si tvrdiť že štvrté pokračovanie so série Millennium bolo v tomto roku veľmi očakavane a ľudia sa jej vydania nemohli dočkať.Muži,ktorí nenavidia žena,Dievča,ktoré sa hralo s ohňom a Vzdušný zámok, ktorý vybuchol si ziskavajú aj teraz veľmi veľa čitateľov.David Lagercrantz to vôbec nemal lahké ale zvladol to.Dievča,ktoré uviazlo v pavučej sieti je skvelé pokračovanie série a čitanie som si veľmi užila.

Opäť sa stretavame s Lisabeth a Mikaelom.Lisabeth bola opäť skvelá a ani v tejto časti jej autor nedal vydýchnuť.Tieň minulosti vystupil na svetlo a Lisabeth opäť ide o život.Mikael je skvelý novinár ktorý sa nebojí a veľa krat pri tom riskuje svoj život.Prekvapivo mi v tejto časti Mikael neliezol na nervy tak ako v predošlych častiach.David Lagercrantz sa viac sustredil na jeho novinarsku karieru než na jeho milostný život.V tomto príbehu sa zoznamime aj s novými postavami ktoré prevratia život narubi niekoľkým ľudom.

Dievča,ktoré uviazlo v pavučej sieti je skvelý kriminalný román ale predsa by som tu našla menšiu chybičku a to takú že v niektorých pojmoch,názvoch som sa stracala a nechapala som im veľmi takže toto je jedine menšie negatívum tejto knihy.

Autor David Lagercrantz píše veľmi pútavo a s jeho štýlom pisania som nemala žiaden problem.Dej je napinavý,nepredivadateľní.Tak ako v minulých dieloch aj tu vám zo začiatku nič nebude dávať význám ale postupne to všetko do seba zapadne a vyusti to do zaujimaveho konca ktorý mi prišel otvorený takže čakám daľší diel.Dievča,ktoré uviazlo v pavúčej sieti odporúčám.