Zuzka Šulajová-Džínsový denník 5 (Recenzia)

24. října 2015 v 23:23 | Sima |  Knižné recenzie
Autor:Zuzka Šulajová
Názov knihy:Džínsový denník 5
Séria:Džínsový denník
Počet strán:583
Vydavteľstvo:Slovenský spisovateľ

Piate pokračovanie kultovej série. Odkedy sa Paula rozišla s Lukášom, jej život akoby stagnoval. Potom však Patrik príde s návrhom, aby s ním išla navštíviť brata do Sydney. Paula spočiatku odmieta, ale nakoniec odcestuje spolu s Denisou, ktorá práve rieši osobnú drámu. Paula sa prekvapivo rozhodne zostať v Sydney celkom sama. Spoznáva rôznych ľudí, rôzne kultúry, cestu jej skrížia problémy, ale aj chalan, ktorý jej pomôže - paradoxne i roztápať ľady medzi ňou a Lukášom. Paula sa bude musieť rozhodnúť: ostane žiť v cudzej krajine alebo sa vráti na Slovensko, kde je všetko hore nohami?

Svetlo sveta uzrelo nedávno piate pokračovanie Džinsového denníka. Štvrtá časť mňa osobne pripravila o nervy(a určite som nebola jediná) a tak bolo logicke že som sa nemohla dočkať tohto denníka. Po prečítaní napíšem len jedno:Bolo to opäť super čítanie aj keď ma niektoré časti v knihe bavili menej i napriek tomu čítanie neľutujem.

Paula bola opäť skvelá. Veľa krát som si pri čítaní povedala:Hm toto poznám,takto by som to aj ja spravila.Vedela som sa Paule vcítiť do kože a niektorej situácie mi pripomenuli moje vlastne takže Paula mi v tomto dieli najviac sadla. Okrem starých postáv pribudnú aj nove a niektoré spravia v živote Pauly menší rozruch čaka ju veľmi veľa rozhodnutí ktoré môžu ovplyvniť jej budúcnosť .Keďže sa príbeh odohráva väčšinou Austrálii tak postavy z predošlých dielov(napri Denisa,Rišo atď) sú trochu mimo ale vďaka tomu že Paula je neustále spojení sa dozvedáme že Lamač je hore nohami aj bez toho aby tam bola. Napríklad taka Denisa,spraví par šokov(to by nebola ona), Iva Žitnak sa tiež postará Paule o šok a nakoniec tu mame Lukaša, ktorý si uvedomí pár veci a chcel by dať všetko dokopy,či sa mu to podarí sa dozviete po prečitaní. Paula a ostatní od posledného dielu výrazne dospeli a zmenili sa ich priority.

Podľa Zuzkinich opisov je Austrália veľmi krásna krajina a vy počas čítania mate pocit že sa nachádzate pri Paule a prežívate s nou všetky starosti i radosti ktoré jej tato krajina pripraví. Paula spoznáva nielen Austrálsku kultúru ale i kultúru iných krajín. Po celý čas nás bude sprevádzať Paulín humor ktorý mám veľmi rada. V knihe nájdete humor,lásku ale nevyhneme sa ani smutným chvíľam a dramatickým momentom.

Zuzka Šulajová píše skvelo, prijemne a putavo a veľmi sa teším na posledný diel.Stránky v knihe sa prevracajú veľmi rychlo.Teším sa na záverečný diel a ako sa poznám vidím to na more slz. Džínsový denník 5 odporúčam.